محمد حسن آصفری ، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به حل موضوع مسکن از سوی مسئولان اظهار داشت: مشکل مسکن تا زمانی که زمین به صورت رایگان به تمامی افراد واجد شرایط جهت ساخت داده نشود و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات مربوطه همکاری لازم را نداشته باشند، حل نخواهد شد.

وی با اشاره به نرخ بالای و سرسام آور اجاره بها مسکن عنوان کرد: هم اکنون به دلیل افزایش قیمت مسکن، خانه دار شدن برای کارمندان و کارگران بدون مساعدت دولت امکان پذیر نیست. از این رو دولت باید به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و شرایط خانه دار شدن مردم را تسهیل کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه ایجاد صنعت شهر صرفا گره گشای مشکلات مسکن کارگران و کارکنان نیست، تصریح کرد: در کنار برنامه دولت برای ساخت صنعت شهر، باید خانه‌های انفرادی نیز برای کارگران ساخت شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: تورم موجب افزایش هزینه های مردم شده است، لذا باید شرایطی فراهم شود تا با افزایش تسهیلات ، مردم در تامین آورده اولیه مسکن های حمایتی نیز با مشکل مواجه نشوند.

آصفری در پایان به وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و  گفت: متاسفانه میزان اجرای این قانون و طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای اراک و کمیجان و خنداب مناسب نبوده و هنوز اقدام قابل قبولی رخ نداده است.

انتهای پیام/