علی حدادی  ، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به فرآیند ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، درباره نظارت بر هزینه‌های انتخاباتی با قانون جدید عنوان کرد: قطعا با قانونی که در مجلس یازدهم مصوب شد، شفافیت نحوه هزینه کرد انتخاباتی چندین برابر شده و به سلامت انتخابات می‌انجامد.

ادامه داد: بر اساس قانون جدید، هر یک از داوطلبان باید حسابی مشخص به وزارت کشور معرفی کنند تا همه هزینه‌های انتخاباتی از این حساب باشد. این قانون با هدف سلامت انتخابات و جلوگیری از هرگونه ریخت و پاشی است که در سنوات گذشته شاهد بودیم.

وی یادآور شد: سعی شده در قانون جدید در بخش هزینه‌های انتخاباتی شفافیت ویژه‎‌ای وجود داشته باشد و تمام هزینه کردها ثبت و مشخص باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس  با بیان اینکه همچنین حساب معرفی شده به وزارت کشور موجب سلامت خود داوطلب نیز خواهد شد، تصریح کرد: چنانچه نامزد انتخابات خارج از این چارچوب عمل کند، قانوگذار نسبت به آن پیش بینی های لازم را انجام داده است.

حدادی تأکید کرد: در همین قانون پیش بینی شده اگر داوطلبی خرید و فروش رأی انجام دهد، ضمن اینکه رأی نامزد انتخاباتی ابطال می‌‎شود، نسبت به او محدودیت‌هایی برای دوره‌های بعد در نظر گرفته می‌‎شود.

وی اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند تلاش ما این است که مشارکت مردم را افزایش دهیم و این مسئله یک اولویت است؛ لذا سلامت انتخابات نیز موجب افزایش مشارکت نیز خواهد شد.