غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به بنگاهداری بانک‌ها اظهار داشت: فلسفه وجودی بانک‌ها مشخص است بنابراین هر زمان که بانک‌ها از این چارچوب خارج شوند از اهداف خود فاصله گرفته‌اند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر مردم به سیستم بانکی اعتماد چندانی ندارد که یکی از دلایل ایجاد این وضعیت، ضعف مدیریت بانک‌ها به ویژه در اعطای تسهیلات مانند وام‌های فرزندآوری، ازدواج، قرض‌الحسنه و... است.

نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه بارها شاهد بودم که بانک پاسخ قانع‌کننده‌ای برای عدم پرداخت وام نداشته اند، ادامه داد: بانک‌ها باید از بنگاهداری فاصله بگیرند. این موضوع آفتی است که موجب شده سیستم بانکی نقدینگی کافی برای ارائه تسهیلات نداشته باشند.

منتظری تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید در مدیریت سیستم بانکی تجدیدنظر کند، زیرا افراد برای دریافت تسهیلات خرد باید از هفت خوان رستم عبور کنند و بانک‌ها همواره بهانه‌هایی مانند نبود اعتبارات کافی، بسته بودن سامانه و ... را مطرح می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هرچند طرح بانکداری در مجلس بررسی شد اما ما همچنان در مراحل مقدماتی قرار داریم و باید تلاش بیشتر برای ساماندهی این موضوع داشته باشیم. دولت نیز توجه ویژه‌ای به سرو سامان دادن به وضعیت بانک‌ها داشته باشد زیرا شکوفایی اقتصادی با ارائه تسهیلات ارتباط دارد.