غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به تبعات ارز چند نرخی و راهکارهایی برای تثبت نرخ ارز گفت: به هر حال ما دارای دیدگاه های مختلف در کشور در زمینه ارز هستیم.

وی افزود: ما وقتی با برخی از افراد در زمینه نرخ ارز صحبت می کنیم، آنها تاکید دارند که تثبیت نرخ ارز امری شدنی است و اگر مسائل به همفکری گذاشته شود ما راهکار لازم را در دست داریم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهاد برگزاری جلسات هم اندیشی در این بخش تاکید کرد: باید از ظرفیت ها به درستی استفاده شود. از این رو پیشنهاد بنده بر این اساس بود که پیرو نگاه تقریبی، جلسات هم اندیشی بین صاحبنظران این بخش انجام شود تا مسائل مورد واکاوی قرار گرفته  و مسیر راه مشخص شود.

منتظری تصریح کرد: تاکید دارم که باید از دولت، دانشگاه ها، بخش خصوصی و نخبگان جهت هم اندیشی در این زمینه دعوت به عمل بیاید تا در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت به راهکارهایی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: به واقع تصمیمات کوتاه مدت در زمینه تثبیت نرخ ارز باید در سفره مردم اثر گذار باشد. همچنین تصمیمات بلند مدت در این بخش نیز باید موجب پیش بینی پذیری بازار شود. بنابراین مشکل ما در مسئله ارز نبود یک مدل پیش بینی پذیر در بازار است و بدین صورت هر روز دچار یک تزلزل و تغییر هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بی ثابتی در نرخ ارز باعث می شود که سرمایه گذار ما خیلی رغبتی برای تولید نداشته باشد. بنابراین اگر ما اجماع لازم در زمینه بررسی نرخ ارز را نداشته باشیم به نتایج مناسبی دست پیدا نمی کنیم و مداوم به نقد یکدیگر می نشینیم.