شهریار حیدری ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارس نیوز، با بیان اینکه باید تمام  پرونده موضوعات باقیمانده ایران در اسرع وقت با همکاری آژانس مختومه اعلام شود، اظهار داشت:  ایالات متحده آمریکا و شرکای اروپایی آن تلاش می کنند، مسیر آژانس در مواجه با تهران را منحرف کنند. که این به دور از رفتار دیپلماسی است و انتظار این است که این کشورها با واقعیت ها رفتار کنند.

وی با بیان اینکه دیدگاه سیاسی جایگزین دیدگاه فنی و تخصصی شده که تحت تاثیر لابی های صهیونیستی و آمریکا است، افزود: بر این اساس مشاهده می شود که همواره صهیونیست ها با جعل مدارک و سندسازی تلاش می کنند ادعاهای بی اساسی را نسبت به فعالیت هسته ای کشورمان مطرح کنند تا پرونده ایران همچنان باز بماند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به عبارتی آژانس انرژی اتمی با تکیه بر گزارش های بدون پشتوانه لابی صهیونیستی و موضع گیری های منفی اروپا و آمریکا تلاش می کند ایران تحت شدیدترین فشارهای سیاسی قرار بگیرد که این کار درستی نیست.

حیدری ضمن بیان اینکه افرادی که در آژانس دسترسی به اطلاعات محرمانه کشورها دارند، براساس موافقتنامه پادمان عمل نمی کنند، افزود: بنابراین مشاهده می شود که اطلاعات مربوط به فعالیت هسته ای ایران در رسانه های آمریکایی درز می کند و آژانس نیز هیچگاه نسبت به این امر پاسخگو نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: فعالیت های صنعت هسته ای ایران مورد راستی آزمایی قرار گرفته لذا اکنون نوبت آن رسیده که رافائل گروسی دست از مواضع دوگانه و دوپهلوی خود بردارد و اقدام به مختومه کردن پرونده هسته ای ایران کند.

انتهای پیام/