حسین نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به بازگشت طرف‌ها به تعهدات برجامی، اظهار داشت: عمان همواره تلاش کرده با حسن نیت به مسائل و چالش های منطقه و حتی بین المللی بپردازند؛ از این رو شاهد ایفای نقش آنها در مسئله برجام نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران و عمان روابط سیاسی و دیپلماتیک خوبی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که سلطان عمان تلاش می کند با ارائه راهکارهایی، مذاکرات هسته ای را مجددا بر پا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران در اجرای تعهدات برجامی خودش جدی بود اما غربی ها به سرکردگی آمریکا هیچ اقدامی برای تحقق تعهداتشان انجام ندادند، ادامه داد: عملیاتی شدن برجام می توانست سوءتفاهم های موجود را برطرف کند و  دستاوردهایی در پی داشته باشد اما کاخ سفید اجازه نداد فضای مثبت شکل بگیرد.

نوش آبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه از میز مذاکره دور نشده است، افزود: در واقع اروپایی ها توان انجام تعهداتشان را نداشتند و آمریکایی ها نیز از عمل به موضوعات تعیین شده سر باز زدند. غربی ها باید بدانند ایران در چارچوب قوانین داخلی خودش و همچنین مفاد برجام به مذاکرات می پردازد و این مهم به معنای این است که اروپایی ها و آمریکا نمی توانند از خطوط قرمز رد شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برجام باید به دور از فشارها و تهدیدهای سیاسی از سوی غرب پیگیری شود، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه اروپایی ها صداقت ندارند و آمریکایی ها نیز زیاده خواهی می کنند، فرآیند مذاکرات به بن بست کشیده شد اما اکنون نیز عنوان می کنیم که ایران اهل گفتگو و مذاکره بر اساس منطق است لذا باید منافع ملی ملت کشورمان در مسئله هسته ای تامین شود.