حسین نوش آبادی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز ، با اشاره به عضویت ایران در بریکس، اظهار داشت: پیوستن ایران به بریکس می تواند در تحولات منطقه ای و بین المللی اثرگذار باشد.

وی با یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان یک کشور مستقل به دنبال حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری کشور و دنیا بوده است، افزود: ما معتقدیم هر کشوری باید بتواند برای انجام مبادلات تجاری با استفاده از ارز ملی خود و کشور مقصد، این کار را انجام دهد که بریکس نمونه یکی از این گروه ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه عضویت در گروه بریکس با تلاش دولت سیزدهم را مقدمه ای برای برون رفت از فشارهای اقتصادی و بین المللی و تحریم های ظالمانه و ناعادلانه دانست و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ و کسب منافع خود و توسعه گروه بریکس می تواند آینده کشور و به دنبال آن آینده منطقه را به سمت شکوفایی ببرد که دستیابی به مزایای تجاری و اقتصادی یکی از این منافع است.

نوش آبادی همچنین عضویت در گروه بریکس را نه تنها یک اتفاق بلکه یک انتخاب دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سال ها بود که به دنبال شکل گیری چنین تشکلی در جهان بود تا با امپراطوری و سلطه دلار مقابله شود و امروز این اتفاق درحال رخ دادن بوده و شاهد آغاز افول دلار در تجارت بین المللی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: قطعا به زودی شاهد آثار عضویت ایران در بریکس بر سر سفره مردم خواهیم بود و خبرهای خوشی در انتظار مردم است.