یعقوب رضازاده، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز،  با اشاره به حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه، اظهار داشت: امروزه همگان مشاهده می کنند که نظامیان ایران در آب های بین المللی و منطقه ای با ماموریت ها و حضورشان موجب تامین امنیت و آرامش برای کشتی ها و دریانوردان شده اند.

وی افزود: این مهم در حالیست که صادرکنندگان چنین هشداری خودشان در آب های بین المللی اقدام به دزدی دریایی کرده و نفتکش کشورهایی همچون ایران را متوقف کرده اند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه وقتی کشورهای همسایه مولفه حُسن همجواری و قوانین دریانوردی را رعایت می کنند، دلیلی برای توقیف کشتی ها وجود ندارد، ادامه داد: آمریکایی ها با طرح چنین موضوعی می خواهند سطح نگرانی را میان دریانوردان بالا ببرند و ایران را عاملی برای بروز ناامنی معرفی کنند.

رضازاده با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه با همگرایی و هم افزایی توانسته اند امنیت خلیج فارس را تامین کنند و حتی درصدد ایجاد ائتلاف دریایی هستند، افزود: بنابراین می توان گفت که آمریکایی ها نگران اخراجشان از منطقه هستند لذا دست به چنین اقدامات ضدایرانی می زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به عبارتی قدرت های فرامنطقه ای فقط در صورت بروز تنش و اختلاف می توانند در منطقه حضور داشته باشند و این در حالیست که اکنون شاهد کاهش و رفع اختلاف نظرها میان همسایگان در خلیج فارس هستیم و این موضوع بر خلاف دیدگاه سیاستمداران کاخ سفید محسوب می شود.