حسین رجایی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به صندوق های بازنشستگی، اظهار داشت: وضعیت نامطلوب صندوق‌های بازنشستگی یک واقعیت غیرقابل انکار است اما اینکه بخواهیم برای برون‌رفت از این معضل با ارائه راهکاری در برنامه هفتم توسعه، دست در جیب اعضا کرده یا سن بازنشستگی را افزایش دهیم و از این طریق سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کنیم، روش غلطی است.

وی ادامه داد: دولت بجای راهکارهایی که در برنامه هفتم توسعه برای نجات صندوق‌های بازنشستگی ارائه داده است، باید به سمت پویایی، پایایی و ارتقا توان شرکت‌هایی که در اختیار این صندوق‌ها قرار دارند، حرکت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: شرکت‌ شستا که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داشته و یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور است، به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌های غلط دچار بحران شده و به مجموعه‌ای زیان‌ده تبدیل شده‌ است؛ کما اینکه در سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌ است. برغم اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ همچون تاپیکو، تیپیکو، سیتا، تاصیکو، ذوب آهن اصفهان و ....زیرمجموعه آن قرار دارند و می‌توانند نقش بسزایی در توانمندسازی صندوق‌های بازنشستگی داشته باشند.

 رجایی افزود: اما به غیر از تعداد محدودی از آنها بقیه زیانده هستند و این در حالی است که اگر این شرکت‌ها در دست افراد دارای ایده و متخصص قرار گیرد نه تنها در حوزه توانمندسازی صندوق‌ها اثرگذار خواهند بود بلکه به حوزه اشتغالزایی نیز کمک بسزایی خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون اکثر صندوق‌ها از جمله بازنشستگی، نیروهای مسلح، نفت و فرهنگیان دولتی هستند و اختلافات و اتفاقات بدی که در سال‌های اخیر به ویژه در پایان فعالیت دولت قبل برای آنها افتاد که بعضا هم رسانه‌ای شد، ضربه بزرگی به این صندوق‌ها وارد ساخت.