محمد وحیدی ، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به وضعیت معلمان طرح مهرآفرین، اظهار داشت: معلمان طرح مهرآفرین که جمعیتی حدود 80 هزار نفری دارند در ابتدای اجرای قانون رتبه بندی معلمان مشمول رتبه بندی نشده ولی مجلس همزمان با قانون ترمیم، این معلمان را مشمول رتبه بندی شدند.

وی ادامه داد: در ادامه این معلمان که بعضاً بیش از 16 الی 17 سال سابقه دارند، از تاریخ اول مهرماه 1401 شامل رتبه بندی شدند که سپس با استعلام از معاونت قوانین مجلس همان تاریخ 31 شهریورماه 1400 برای آن‌ها در نظر گرفته شد  و دیوان محاسبات نیز این تاریخ را تأیید کرد، نهایتا این عزیزان نیز مانند سایر معلمان مشمول رتبه بندی شدند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: متأسفانه در حال حاضر سازمان اداری استخدامی برای تبدیل وضعیت این معلمان اعلام کرده که باید از آن‌ها آزمون گرفته شود و این در حالیست که طبق بند (9) اصلاح قانون بودجه، این موضوع قید شده بود که آزمونی از این معلمان گرفته نشود و کد شناسه کارمند ایران برای این عزیزان صادر شود.

وحیدی تأکید کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری هر فرد استخدام پیمانی بعد از 5 سال باید از حالت پیمانی رسمی شود و نیازی به اخذ آزمون از او نیست ولی این رویکرد از سوی سازمان اداری و استخدامی نقض شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: چرا کارکنان همه دستگاه‌های دولتی از حالت پیمانی به رسمی تبدیل می‌شوند و فقط معلمان مهرآفرین باید از این قاعده مستثنی باشند؟ این جمعیت اگر آرامش فکری نداشته باشند، این وضعیت به کلاس‌های درس منتقل می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: گویا برخی در سازمان اداری و استخدامی کشور به عبارت مهرآفرین حساسیت دارند در حالیکه این معلمان دلبسته و وابسته به کسی نیستند و فقط در برهه‌ای جذب شدند که دولت بعدی آن‌ها را تبدیل وضعیت نکرده و جای شکرش باقی است که از زمانی که رئیسی رئیس جمهور شدند، وضعیت آن‌‎ها با اجرای رتبه بندی معلمان بهبود پیدا کرده است.