جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز، اظهار داشت: براساس احکام قانون برنامه ششم توسعه و سایر قوانین، نرخ ارز، نرخ ارز شناور مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه اعلام نرخ ثابت ارزی توسط دولت در جریان مصوبه اخیر منطقی نیست، تاکید کرد: دولت می تواند یک محدوده را اعلام و در آن محدوده از نرخ ارز حمایت کند و آن محدوده نرخ ارز هم باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بنابراین از سویی ما نباید شاهد بی ثباتی، تغییرات مکرر و رهاسازی و آزادسازی ارزی باشیم چراکه این اقدام، اقدام کاملا غلطی است و از سویی دیگر تثبیت نرخ ارز هم در دفاع از یک نرخ ثابت و مشخص، اقدام درست و منطقی نیست.

قادری با بیان اینکه دولت باید یک محدوده ارزی را در اقدامات خود مشخص کند، ادامه داد: این محدوده ارزی باید قابل دفاع باشد تا بتوان ارز مورد نیاز را تامین کرد . از سویی دیگر با در نظر گرفتن این رویکرد، فعالان اقتصادی بتوانند بر مبنای این محدوده تصمیم گیری کنند و سفارش های خودشان را برای خرید مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات به درستی برنامه ریزی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین یک عدد ثابت برای نرخ ارز اقدام منطقی نیست، بیان کرد: همچنین رهاسازی نرخ ارز نیز کاری منطقی نیست بنابراین دولت باید یک محدوده  و دامنه را برای نرخ ارز خوراک پتروشیمی ها تعیین کند. از این رو بنده معتقدم نبود دامنه و محدوده لازم در مصوبه اخیر دولت باعث شد تا این مصوبه مغایر قانون قلمداد شود. اصرار دولت بر روی یک نرخ باعث شد این مصوبه از سوی مجلس لغو شود.