روح الله عباس پور ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به گرانی لوازم خانگی در بازار، اظهار داشت: با بدقولی برخی شرکت‌های کره‌ای تولیدکننده لوازم خانگی، بر حمایت از تولیدات داخل تاکید شد و مردم نیز با تغییر رویکرد به سراغ خرید کالای ایرانی رفتند و خرید کالای ایران رشد و رونق گرفته شد.

وی افزود: تولید لوازم خانگی رشد مناسبی داشت و مردم نیز خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دادند. بنابراین انتظار می‌رود که تولیدکنندگان لوازم خانگی بازار را انحصاری در نظر نگیرند و از این شرایط سوءاستفاده نکنند و کالاهای خود را با قیمت های سرسام آور به مردم ارائه نکنند.

عباس پور تصریح کرد: تولیدکنندگان نباید از محدودیت واردات لوازم خانگی برای افزایش قیمت استفاده کنند و مصرف‌کنندگان را با چالش روبه رو کنند که این موضوع یک سواستفاده برای تولیدکنندگان است و اگر این رویه ادامه پیدا کند شاید در این حوزه در سیاست ها تجدید نظر شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید از شرایط کنونی به عنوان یک فرصت برای بهبود کیفیت و تلاش برای کاهش قیمت تمام شده تولید استفاده کنند، تصریح کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی اگر در حوزه ارتقای کیفیت و توجه به قیمت کم‌لطفی کنند، ممکن است برای تنظیم بازار واردات نیز صورت گیرد. این هشداری است برای تولیدکنندگان است که هم کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و هم قیمت های لوازم خانگی را متعادل کنند.

وی تاکید کرد: کمیسیون صنایع مجلس همواره در حال رصد بازار لوازم خانگی است تا اجازه ندهد که تولید کنندگان بخواهند از این فرصت علیه مردم استفاده کنند و اگر تخلفی صورت گیرد قطعا برخورد خواهد شد.