عباس مقتدایی نایب، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به پشت پرده های توافق امنیتی اسرائیل و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای ایران، گفت: صهیونیست ها ماه های متمادی در حال رفت و آمد به کشورهای غربی هستند تا در مقابل برنامه هسته‌ای کشورمان ائتلاف چندجانبه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه توافق یاد شده بر کوس رسوایی اروپایی ها می کوبد و نتایجش آنها را در مقابل افکار عمومی دنیا زیاده خواه جلوه خواهد داد، اظهار کرد: سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس نتوانستند در مقابل ایران به خواسته های غیر منطقی خودشان دست یابند، لذا اقدام ضدایرانی اخیر اسپانیا بیشتر برای بدست آوردن دل سران و مقامات رژیم اشغالگر قدس است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقدام ضدبرجامی صهیونیست ها بیش از آن که آثار عملی داشته باشد، جنبه روانی و رسانه ای دارد، ادامه داد: در واقع ایران در مواجهه با برجام از تحریم ها و سیاسی کاری ها عبور کرده و از نتایج منفی این توافق واهمه ای ندارد.

مقتدایی افزود: برجام دیگر آن اهمیت قبلی خود را ندارد و اگر روزگاری غربی ها می خواستند با برخی از فشارها برجام را به ایران بفروشند، اکنون تغییراتی حاصل شده که اروپا و آمریکا نیازمند همراهی کردن جمهوری اسلامی برای توافق کردن بر سر برجام هستند.

این نماینده مردم  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان نباید از یاد برد که امروزه گسترش ارتباطات ایران با کشورهای آسیایی و پیوستن به پیمان های بین المللی نظیر سازمان شانگهای و غیره موجب شده موازنه قدرت سیاسی و اقتصادی در منطقه و دنیا تغییر کند. از این رو توافق امنیتی اسرائیل و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای ایران و ایجاد اجماع بین المللی راه بجایی نخواهد برد.