لطف اله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز با اشاره به قیمت تمام شده هر کیلو فولاد، اظهار داشت: فولاد تولید داخل گرانتر از خارج کشور است به این معنا که فولاد وارداتی از فولاد داخلی ارزانتر است.

وی افزود: این موضوع در حوزه مس، پتروشیمی و... نیز وجود دارد، حال آنکه دستمزد کارگر، هزینه انرژی و مواد اولیه تولید کالاهای پایه‌ای ریالی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کالاهای پایه‌ای یعنی مس، فولاد، پتروشیمی و... مواد اولیه موردنیاز تولید بسیاری از کالاها مانند خودرو، مسکن، لوازم خانگی و... است، اضافه کرد: زمانیکه این کالاها گران می‌شود همانند این است که دولت آن‌ها را گران کرده زیرا بیشتر شرکت‌های تولیدکننده فولاد، مس و... دولتی و در اختیار وزیر صمت هستند.

سیاه کلی با اشاره به اینکه وزیر صمت به جای اینکه قیمت خودرو را افزایش دهد باید به سراغ این شرکت ها رود، ادامه داد: قیمت فولاد باید حدود 10 تا 12 هزار تومان باشد.  در صورت تحقق این مهم بسیاری از کالاها ارزان می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر قیمت فولاد، مس و پتروشیمی واقعی شود، کالاهای تولید شده از این مواد حدود 30 درصد ارزان می‌شود، تصریح کرد: زمانیکه از وزیر صمت درباره علت گرانی این کالاها سوال می‌شود، وی پاسخ می‌دهد که اگر کالاهای پایه‌ای را با قیمت واقعی بفروشیم، فاصله قیمتی فولاد در داخل و خارج زیاد شده و قاچاق اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه مس 300 درصد سود دارد و این سود از جیب مردم خارج و نصیب عده محدودی می شود، بیان داشت: برای رفع این مشکل باید در مرحله نخست تولیدکنندگانِ کالاهای پایه‌ای ملزم شوند که نیاز بازار داخل را تامین کنند و پس از اشباع بازار داخلی، بتوانند صادارت انجام دهند.