به گزارش پارس ، تسنیم و به نقل از سایت « Sport ۳۶۰° » ، پس از اینکه اتحادیه فوتبال امارات روز یکشنبه اعلام کرد نام لیگ حرفه ای فوتبال این کشور را به « لیگ خلیج ع ر ب ی» تغییر خواهند داد، یوسف السرکال، رئیس اتحادیه فوتبال امارات از این اقدام حمایت کرد. محمد ثانی الرمیثی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ حرفه ای امارات موسوم به لیگ اتصالات روز یکشنبه اعلام کرد ششمین دوره این مسابقات با نام جدید برگزار می شود.

السرکال معتقد است تغییر نام لیگ برتر امارات برداشتن یک گام به جلوست. او در این خصوص به « Sport ۳۶۰° » گفت: تغییر نام لیگ گامی مثبت است. هدف رهبران نیز همیشه اتحاد کشورهای حوزه خلیج بوده است و فکر می کنم حالا با تغییر نام گامی مثبت در این زمینه برداشته ایم. ما به کشورهای همسایه نیز اطلاع می دهیم که نام « خلیج ع ر ب ی» برای مان در این رقابت ها اهمیت زیادی دارد.

وی معتقد است تغییر نام لطمه ای به هویت لیگ حرفه ای فوتبال امارات نمی زند و افزود: اگر تغییر نام این لیگ باعث منطقه ای شدن آن شود حرکت خوبی است، چون ما آغازگر آن بوده ایم. ما به دنبال حق ثبت نام این لیگ خواهیم رفت و این خیلی خوب خواهد بود.

محمد الهاشمی، مدیر اجرایی کمپانی اتصالات که از سال ۲۰۰۸ اسپانسر لیگ حرفه ای امارات است از تغییر نام این لیگ ابراز بی اطلاعی کرده و گفت: ما هم تصمیم اعلام شده را شنیدیم که از این طریق اتحاد کشورهای عربی حوزه خلیج را تقویت می کند ولی مسئولان برگزاری لیگ حرفه ای امارات با ما قرارداد ۵ ساله دارند و پس از اتمام این مدت حق تغییر نام را خواهند داشت.

الهاشمی تصریح کرد: مطمئنم که با تغییر نام لیگ حرفه ای امارات حمایت فیزیکی اتصالات از این لیگ کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/