رامین رضاییان در دومین بازی که در ترکیب اصلی اوستنده قرار گرفت اشتباه عجیبی انجام داد و تک گل حریف روی اشتباه بازیکن ایرانی این تیم به ثمر رسید.
 
این اشتباه به حدی سرمربی اوستنده را عصبانی کرد که رضاییان را بلافاصله تعویض کرد و با این تعویض این سوال به وجود آمد که حالا باز هم به او فرصت خواهد رسید یا نه. فارغ از اشتباه رامین رضاییان در این بازی که امکان دارد برای هر بازیکنی پیش بیاید و ناهماهنگی او با تیم حضور او در پست جدیدش را می‌توان یک اتفاق ویژه برای مدافع تیم ملی دانست. اگرچه رضاییان را به عنوان یک دفاع راست می‌شناسیم اما او بهترین بازی‌هایش را به عنوان هافبک و وینگر راست انجام داده است. نگاهی به فصل گذشته و مقایسه رامین در دو پست هافبک و دفاع راست این قضیه را به خوبی نشان می‌دهد. شش پاس گل و سه گل نتیجه حضور رامین رضاییان در هافبک راست است و تنها یک گل مقابل سیاه جامگان از رضاییان به عنوان دفاع راست. اگر پای فاکتورهای دفاعی هم درمیان باشد هم رضاییان نسبت به همتایانش در پرسپولیس و تیم ملی نقاط ضعف بیشتری دارد.
 
به همین دلیل هافبک راست را می‌توان پستی ایده آل برای این بازیکن دانست که هم اشتباهات کمتری دارد و هم نقاط قوت بیشتری. پست رضاییان در تیم جدیدش می‌تواند جایگاه او را در تیم ملی برای جام جهانی تحکیم کند. پیش بینی‌های زیادی وجود دارد که با حضور ایران در جام جهانی و با توجه به کیفیت تیم ملی نسبت به کیفیت سایر تیم‌های حاضر تغییراتی در جهت دفاعی کردن تیمش انجام خواهد داد که شاید یکی از این تغییرات جایگزینی رضاییان با مدافعی مستحکم‌تر در جناح راست باشد. جاافتادن و تجربه این بازیکن در یک خط جلوتر می‌تواند این پست را برای او در جام جهانی تضمین کند.