به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، تیم ملی تکواندوی ایران این روزها تمرینات خود را برای حضور در یک تورنمنت بزرگ پیگیری می کند و قرار است ۱۲ اردیبهشت ماه راهی اسپانیا محل برگزاری این رقابت ها شود تا ترکیب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک شناسایی شود.

مرتضی کریمی در مورد نحوه تمرینات ملی پوشان اعزامی به تورنمنت اسپانیا، گفت: تکواندوکاران حاضر در اردوهای تیم ملی با برنامه هایی که از پیش تعیین کرده بودیم تمریناتشان را پیگیری می کنند. البته مراحل آماده سازی که مد نظرمان بود را پیگیری کرده اند و در حال حاضر به دلیل نزدیک بودن زمان اعزام تمرینات به صورت سبک پیگیری می شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با تصمیماتی که مسئولان فدراسیون گرفته اند تیم ملی ۱۲ اردیبهشت برای حضور در تورنمنت اسپانیا راهی این کشور خواهد شد. در حال حاضر ۱۹ نفر در اردوها (بخش مردان) حضور دارند که برای شناسایی بهترین ها همه نفرات را به این تورنمنت اعزام خواهیم کرد. مدتی پیش فدراسیون تونس دعوت نامه ای را به فدراسیون ایران ارسال کرده بود تا تیم ملی ایران در تورنمنتی که آنها برگزار خواهند کرد شرکت کند. با برنامه ریزی که شده پس از پایان تورنمنت اسپانیا از همان جا به تونس سفر خواهیم کرد تا در آن تورنمنت نیز شرکت کنیم.

وی در مورد اینکه این مسابقات بهترین فرصتی است که می توان نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک را شناسایی کرد، گفت: بنده معتقدم که حضور در تورنمنت اسپانیا و تونس بهترین فرصتی است که ما می توانیم نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک را شناسایی کنیم. ما در هر وزن ۲ یا سه تکواندوکار داریم که حتما باید از بین نفرات حاضر در اردوها یک تکواندوکار را به عنوان نفر فیکس تیم ملی معرفی کنیم. با این حساب تلاش ما این است که در این رقابت ها شرایط فنی، روحی و روانی هوگوپوشان را بهتر بشناسیم.

کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تا مسابقات جهانی مکزیک زمان زیادی باقی نمانده ما نیز تصمیم داریم بلافاصله پس از بازگشت از مسابقات اگر نیازی به جابه جایی در اوزان و حذف نفرات باشد انجام دهیم تا تکلیف نفرات اعزامی به مکزیک مشخص شود.

سرمربی تیم ملی در پایان اظهار داشت: طی یکی دو روز گذشته از طریق رسانه ها مطلع شدم که دبیر کل کمیته ملی المپیک در صحبت های خود اظهار داشته که به مسؤلان برگزاری بازی های کشورهای اسلامی نامه رسمی ارسال کرده تا این رقابت ها در ایران برگزار شود. اگر با این موضوع موافقت شود قطعا ما با همان کادر فنی در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت خواهیم کرد.