به گزارش پارس به نقل از  فارس: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: وزیر ورزش من را به جلسه با رؤسای فدراسیون‌ها دعوت نکرد.

علی کفاشیان پس از پایان جلسه هیأت فوتبال تهران و انتخاب شیرازی به عنوان رئیس جدید گفت: از یکسال پیش روند انتخابات مشخص بود. اعضای مجمع می‌خواستند به رئیس قبلی رأی بدهند و همین کار را هم کردند. کاندیداها هم چون می‌دانستند این اتفاق می‌افتد انصراف دادند.

وی در مورد اینکه چرا رسانه‌ها را به مجمع راه ندادند، گفت: قرار بود که هنگام اعلام فعالیت و برنامه‌هایشان رسانه‌ها را دعوت کنیم اما نامزدها گفتند هول می‌شویم و این کار را نکردیم. فکر می‌کردیم انتخابات جدی باشد اما جدی نبود.

وی در مورد اینکه ابوالقاسم‌پور گفته انتخابات را قبول ندارد، گفت:‌ چرا؟!

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه تیم نفت اعلام کرده به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند به سفر ازبکستان برود، گفت: آنها که هواپیمای چارتر گرفته بودند. الان بانک‌ها بسته است؟! من بروم کمک کنم.

وی در مورد اینکه ظاهرا می‌خواهند پیاده یا با اتوبوس راهی ازبکستان شوند، گفت: جدی؟!

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شد انتخابات هیأت فوتبال تهران بودار است، گفت: در سالن
چلوکباب می‌دادند و این بوی چلوکباب و گوشت غذا بود که می‌آمد.

وی در مورد اینکه فقط یک نفر در انتخابات حضور داشت، گفت:‌رأی‌گیری‌ مخفیانه و کتبی انجام شد و کسانی که رأی دادند می‌توانستند رأی ندهند و سفید رأی‌شان را به صندوق بیندازند. آرای سفید هم بود اما همه اسم شیرازی را نوشتند زیرا از رئیس قبلی راضی بودند.

کفاشیان در مورد انصراف دو نفر از نمایندگان قبل از انتخابات گفت: مجمع به شیرازی رأی داد. اداره کل ورزش و جوانان تهران چندین بار این انتخابات را به تأخیر انداخت. در نهایت این انتخابات برگزار شد و فقط دو نفر رأی سفید دادند و تمام اعضای مجمع به شیرازی رأی دادند نمی‌توان خلاف جهت آب شنا کرد. آقابیک چند بار از ما خواست که سرپرست انتخاب کنیم اما ما انتخابات را برگزار کردیم و رئیس انتخاب شد.

وی در مورد اینکه اما نفراتی قوی‌تر از شیرازی وجود دارند، گفت:‌شاید از من قوی‌تر هم دو سه نفر باشند اما وقتی نمی‌آیند چه باید کنیم. البته من نمی‌گویم شیرازی ضعیف است شیرازی آدم بسیار علاقمندی است وقت می‌گذارد و اعضای مجمع او را انتخاب کردند و باید به رأیش احترام بگذاریم. من از انتخابات هیأت فوتبال تهران شگفت‌زده شدم که این همه رأی به یک نفر دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا در جلسه وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌ها حضور نداشت، گفت:من را دعوت نکرده بودند البته اگر دعوتم می‌کردند می‌رفتم هر چند آن زمان مسافرت هم بودم. من کارمند هستم به من بگویند برو می‌روم دعوتم نکنند نمی‌روم.

کفاشیان در مورد اینکه ظاهرا می‌خواسته وزارت ورزش را دور بزند و با دولت ارتباط مستقیم بگیرد، گفت: من اصلا اهل این حرف‌ها هستم؟ من زیر نظر وزارت ورزش کار می‌کنم چند وقت پیش هم دعوتمان کردند و تفاهم‌نامه‌ای هم امضا کردیم.

وی در مورد اینکه نفت تهران اعلام کرده بود قرار بوده به آنها کمک شود اما پولی به این باشگاه ندادند، گفت: قرار بود مقداری به باشگاه‌های آسیایی کمک شود که فکر می‌کنم به نفت هم کمک شده است من این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در مورد وضعیت قرارداد کی‌روش گفت: قراردادش تمدید شده است مگر نمی‌دانید؟

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مجمع 18 اسفند فدراسیون برگزار می‌شود یا خیر، گفت: مجمع وظایفی به عهده ما گذاشت. اینکه گزارش عملکرد مالی را به طور دقیق تعیین کنیم و برای اعضای مجمع ارسال کنیم. 18 اسفند مجمعی تشکیل نمی‌شود.

وی در مورد اینکه نفت ممکن است به ازبکستان نرود، گفت: تقصیر شما خبرنگاران است که نمی‌‌گذارید به بانک بروم و برای نفت پول واریز کنم.

کفاشیان در مورد اینکه قرار است نایب‌رئیس AFC شود، گفت: اردیبهشت ماه این جلسه برگزار می‌شود اما ظاهرا من نایب‌رئیس 5 کشور آسیای مرکزی خواهم بود.

وی در مورد اینکه AFC بحث تحریم بانوان را برای اعطای میزبانی به ایران مطرح کرده است، گفت: بله، چنین بحثی مطرح شده است.