به گزارش پارس نیوز، 

مدیرعامل موسسه اندیشه فرزانگان خلاق درباره برگزاری نشست بررسی نخستین سامانه امانت و فروش الکترونیکی کتاب «تکتاب» همزمان با برگزاری سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: سامانه تکتاب همزمان با چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، ساعت 10 و 30 دقیقه‌ یکشنبه(16 اردیبهشت‌ماه) در سرای اهل قلم کمیته علمی فرهنگی سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بررسی و به ناشران معرفی می‌شود.

این فعال حوزه نشر گفت: مطالعه برای طراحی سامانه امانت و فروش الکترونیکی کتاب «تکتاب» از سوی موسسه اندیشه فرزانگان خلاق، شرکت نگاشت اندیشه خلاق و با مشارکت جمعی از متخصصان و کارشناسان عرضه و محتوای الکترونیک از تابستان سال 1392 با هدف تولید و عرضه محتوای الکترونیک آغاز شد. 

به گفته وی، براساس مطالعات ملی و بین‌المللی سامانه تکتاب طراحی و پیاده‌سازی شده است. سامانه «تکتاب» ضمن فراهم‌سازی بستر نشر الکترونیک و حفظ امنیت محتوا امکان دسترسی به محدود به آثار منتشر شده را برای دانشجویان و استادان دانشگاه بدون محدودیت مکانی و زمانی و با کمترین هزینه فراهم می‌کند.

این کارشناس صنعت چاپ و نشر هدف از طراحی سامانه تکتاب را ارائه خدمات به جامعه نشر اعلام کرد و ادامه داد: تکتاب، نخستین سامانه امانت محتوا در کشور است که از قابلیت فروش برخوردارد است.   

داریوش مطلبی، ریاست این پنل را برعهده دارد و یعقوب نوروزی و مهدی علی‌پور حافظی در این آیین حضور دارند.