به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران، حمید‌رضا شهرکی ثانوی اظهار داشت: در ر‌استای ارائه خدمات مناسب به زائران حرم امام خمینی (ره) چندین جلسه با حضور نمایندگان‌ و مدیران تشکل‌های صنفی و سازمان مدیرت بحران کشور‌ برگزار شد.
 
وی گفت: برای انسجام هر چه بیشتر اعزام زائران از سراسر کشور به مرقد مطهر امام خمینی(ره) پیشنهاد شد‌ دستورالعملی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهیه و به تمامی ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها ابلاغ شود.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان تهران با بیان اینکه مسئولیت تهیه این دستورالعمل به‌ اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان تهران واگذار شد، افزود: دستورالعمل مذکور تهیه شده و در آن‌ نحوه خدمات رسانی، شرح وظایف ادارات حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها ‌در مبدأ، مقصد‌، قبل و بعد از اعزام، وظایف در مسیر حرکت کاروان‌ها و مواردی از این قبیل قید شده و به سازمان متبوع ارسال شده است.
 
شهرکی ثانوی ‌‌به‌ ابلاغ دستورالعمل زائران و کاروان‌های پیاده به سراسر پایانه‌های کشور اشاره کرد و گفت‌: این اداره کل با‌ هدف حفظ جان زائران اقدام به تدوین دستورالعمل تردد کاروان‌های پیاده کرده است.
 
وی به لزوم تشکیل کارگروه در پایانه‌های مسافربری اشاره کرد و گفت: با توجه به جاماندن برخی از زائران از کاروان‌ها هنگام بازگشت لازم است کارگروه ستاد ارتحال ‌جهت تأمین خودرو و بازگشت زائران با هماهنگی ستاد گمشدگان مستقر در حرم همکاری کنند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان تهران با بیان اینکه کمیته اجرایی ستاد ارتحال با صدور ابلاغ از سوی مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های‌ استان تهران برای نمایندگان‌ و صنوف شکل گرفت، افزود:‌ تاکنون بیش از 13 دستگاه انواع کامیون (تریلی یخچال‌دار‌،خودروی سنگین و از این قبیل) از 31 اردیبهشت‌ماه جهت جابه‌جایی اقلام مورد نیاز در اختیار ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام (ره) قرار گرفت‌.
 
وی بیان کرد: آماده کردن فضای شرکت‌های حمل و نقل و پایانه بار و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و ساختمان اداره کل به منظور بزرگداشت این ایام، تهیه بروشور و توزیع آن در مبادی ورودی تهران به رانندگان ناوگان عمومی اتوبوسی به منظور معرفی پارکینگ و محل استقرار، برپایی ایستگاه صلواتی‌ در پایانه بار و پایانه‌های چهارگانه مسافری تهران و‌ مبادی ورودی شهر تهران و استفاده حداکثری از ظرفیت‌‌‌ شرکت‌های امداد خودرو از اقدامات پیش‌بینی شده است.
 
شهرکی ثانوی ادامه داد: ایجاد گشت مشترک کنترل جاده‌ای با همراهی پلیس راه و تأمین ناوگان در راه مانده‌ها‌ از دیگر اقدامات پیش بینی‌شده جهت این ایام است.