به گزارش پارس سایت فردا در این‌باره می‌نویسد: «با وجود آنکه این دو نفر حیطه متفاوت کاری دارند و یکی در حیطه کتاب و دیگری در عرصه سینما فعالیت دارد، اما وجوه مشترکی در کارنامه فعالیت هر دو به چشم می‌خورد. مهم‌ترین وجه مشترک آنها تولید و انتشار آثاری توهین‌آمیز علیه ایران و نظام اسلامی است. جالب اینکه هر دو نفر اثر خود را بدون کسب مجوز لازم از نهادهای قانونی جمهوری اسلامی تولید و در خارج از کشور منتشر نموده و مورد حمایت خارجی مستقیم قرار گرفته‌اند.
انتصاب یکی از این افراد «محمد. آ» به تهیه‌کننده فیلمی در صدا و سیما است که با مشارکت فرانسوی‌ها و بدون کسب مجوز از وزارت ارشاد در تهران ساخته شد و عنوان «ضد ایرانی» تنها وصف کوچکی برای آن است. اما «محمد رضا. الف» در وزارت ارشاد قدری متفاوت است. او نویسنده کتابی است که برای دور زدن ممیزی و فرار از قوانین نشر جمهوری اسلامی به زبان فارسی در باکو منتشر و به طور غیرقانونی در ایران توزیع شده است. او هم‌اکنون سردبیر خبرگزاری دولتی کتاب است که زیرمجموعه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به حساب می‌آید یعنی به جای پیگرد قانونی، درست در همان نهادی مسئولیت گرفته که قوانین آن را زیرپا گذاشته بود.
انتصاب این دو نفر نمونه‌ای از قرار گرفتن افراد مسئله‌دار با کارنامه مشخص در سطوح مدیریت فرهنگی کشور است که اگر با هوشیاری مسئولین و نهادهای مسئول کنترل نشود دامنه آن گسترده‌تر نیز خواهد شد. این اصلا برازنده انقلاب اسلامی نیست که کسانی مستقیما علیه ارزش‌های آن دست به تولید و انتشار غیرقانونی اثر بزنند و با خیال راحت پست مدیریتی جایزه بگیرند! جالب آنکه انتقاد به هر دو نیز از سوی اهالی فرهنگ و هنر با بی‌محلی مسئولین و برخی لجاجت‌ها مواجه شده است اما به نظر می‌رسد بهترین زمان برای قطع این همکاری پایان سال 93 باشد چرا که ادامه این روند بدون هیچ عایدی بیش از هرچیز به ضرر همان نهادها و مسئولین خواهد بود.
اما یک توضیح: کیهان بر آن است؛ در صورت لجاجت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابقای «رضا.الف» سردبیر متخلف خبرگزاری کتاب، کتاب مبتذل وی را که به شکل غیرقانونی منتشر شده و در آن به رزمندگان هشت سال دفاع‌ مقدس توهین صریح شده است به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند. این کتاب، حاوی بخش‌هایی است که کیهان از انتشار آن به دلایل اخلاقی و شرعی، معذور است!