به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، این نظرسنجی که توسط پروفسور کوهن و دکتر لورن لیوید، اساتید بنام دپارتمان‌ مطالعات رسانه‌ای دانشگاه انجام شد می‌تواند تا حد زیادی بیانگر عدم اطمینان اسرائیلی‌ها به رسانه‌های خود و فعالیت مغرضانه این رسانه‌ها باشد.

این نظرسنجی پیش از دومین نشست سالانه کنفرانس ارتباطات حیفا انجام شده است. کنفرانس حیفا قرار است 29 ژانویه برگزار شود.

براساس نتایج نظرسنجی جدید، تنها 11 درصد مردم اسرائیل تمایل دارند که فرزندانشان خبرنگار شوند. در حالی که پیش از این و در نظرسنجی‌ سال 2007، 25 درصد به این مساله ابراز تمایل کرده بودند. این نظرسنجی در بین 405 بزرگسال و از طریق سوالات اینترنتی انجام شده است.

نظرسنجی دانشگاه حیفا همچنین نشان می‌دهد که در سال 2014، 76 درصد مردم معتقد بودند که خبرنگاری یک شغل مهم است در حالی که در سال 2007، 90 درصد مردم این اعتقاد را داشتند.

در نتیجه این نظرسنجی نویسنده آورده است: خبرنگاری هنوز حرفه‌ای مهم انگاشته می‌شود اما اهمیت آن نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

علاوه بر این سطح اعتماد به رسانه‌ها نیز کاهش یافته است. در سال 2014 تنها 26 درصد شرکت کنندگان معتقد بودند که به خبرنگاران اعتماد دارند در حالی که این رقم برای سال 2007، 40 درصد بود. همچنین تنها 39 درصد پاسخ دهندگان معتقد بوده‌اند که خبرنگاران وقایع را به درستی و کامل پوشش می‌دهند.

پروفسور کوهن در این رابطه می‌گوید: مردم حاضر در یک رویداد معتقد نیستند که رسانه‌ها مسائل را ایجاد کرده و یا دروغ می‌گویند اما اعتقاد هم ندارند که آنها تصویری صحیح از اتفاقاتی که واقعا رخ داده ارائه می‌کنند.

در ادامه نتایج این نظرسنجی با وجود کاهش اعتماد مردم به رسانه‌ها احترام به اصحاب رسانه بی‌تغییر مانده است.

در این بین رویکرد عمومی نسبت به محترم بودن قشر خبرنگار در مقایسه با سایر مطالعات شاهد رشد مثبت بوده است.