به گزارش پارس چندی پیش امیر اسفندیاری مدیر بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با ایسنا، تفکیک بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را اقدامی بدون کارشناسی و در جهت نابودی سرمایه‌های ملی عنوان کرد.
بعد از انتشار این گفت‌وگو، علیرضا رضاداد - دبیر جشنواره فیلم فجر - با معرفی مدیران دوره‌ آتی جشنواره فیلم فجر، فرد دیگری را به عنوان مدیر بخش بین‌الملل جشنواره معرفی کرد. این در حالی است که در سال‌های اخیر، اسفندیاری مدیریت این بخش را برعهده داشت.
پس از آن بود که حجت‌الله ایوبی به محمدرضا جعفری جلوه رئیس بنیاد فارابی نامه‌ای نوشت که در آن آمده است: اظهارات اخیر آقای امیر اسفندیاری مدیر محترم امور بین‌الملل فارابی اگرچه شایسته دقت نظر و بررسی است، نشان‌دهنده ناهماهنگی بخش‌های مختلف امور بین‌الملل می‌باشد. نظر به اهمیت موضوع و ضرورت ایجاد رویه و سیاست واحد برای اعتلای سینمای ایران در عرصه بین‌الملل، شخصا موارد را بررسی و در ایجاد زمینه همگرایی موثر تسریع فرمایند. بدیهی است به هر دلیلی همان گونه که از لحن گفته‌ها برمی‌آید، آمادگی ادامه همکاری را نداشته باشند، در ساماندهی امور بین‌الملل فارابی تدبیر نمایند.