به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، هیئت وزیران درجلسه مورخ ۲۱/۷/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد شماره ۵۶/۹۲۲۱۰ مورخ۲/۲/۱۳۹۲ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به استناد تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور آیین نامه اجرایی تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور را تصویب کرد.

۱ ماده (۱) به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده۱ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز است نسبت به دریافت ورودیه اماکن و بناهای تاریخی، فرهنگی، طبیعی و موزه های تحت پوشش خود بر حسب اهمیت، موقعیت و آثار موجود در آنها به شرح زیر اقدام نماید:

الف ورودیه موزه ملی ایران، موزه های منطقه ای، کاخ موزه ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ بیست هزار (۲۰.۰۰۰) ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یکصد و پنجاه هزار (۱۵۰.۰۰۰) ریال.

ب ورودیه موزه های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی (غیرمنقول) برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ پانزده هزار (۱۵.۰۰۰) ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یکصد هزار (۱۰۰.۰۰۰) ریال.

تبصره۱ سطح بندی موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی غیرمنقول به عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

تبصره۲ اماکن، محوطه های فرهنگی تاریخی و موزه هایی که در اجرای ماده (۵) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۱۳۸۲ به صورت هیئت امنایی اداره می شوند و محوطه ها و موزه هایی که مدیریت آنها در اجرای ماده (۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب۱۳۸۰ واگذار می شود، مشمول این آیین نامه نمی باشند.

۲ متون زیر به عنوان بندهای « و» ، « ز» و (ح) به ماده (۲) الحاق می شوند:

« و بازدید گروهی دانش آموزان به همراه معلمان و سرپرستان آنها. »

« ز کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کلیه بازنشستگان به همراه سه نفر از اعضای خانواده آنها با ارائه کارت شناسایی و یا کارت منزلت. »

« ح سایر افراد به تشخیص رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با معرفی نامه و یا صدور کارت موقت توسط سازمان. »

۳ متن زیر جایگزین ماده (۳) می شود:

ماده۳ مبلغ ورودیه افراد زیر به میزان نصف مبلغ مقرر برای ورودیه خواهد بود:

الف افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا و بسیجیان با ارائه کارت شناسایی یا معرفی نامه از مراجع ذی ربط.

ب بازدیدهای گروهی دانشجویان به همراه استادان دانشگاه ها و سرپرستان آنها.

۴ تصویب نامه های شماره ۱۵۶۳۳/ت۳۲۹۹۷ه مورخ ۱۶/۳/۱۳۸۴، شماره۴۱۸۱۳/ت۴۲۶۳۹ه مورخ ۲۸/۲/۱۳۸۸ و شماره ۱۷۹۳۸۸/ت۴۴۲۲۰ک مورخ۱۳/۹/۱۳۹۱ لغو می شوند.

معاون اول رئیس‎ جمهور اسحاق جهانگیری