به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، حدود ۳ سال پیش، گروه آریا پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام به پذیره نویسی برای ایجاد بانک آریا توسط یکی از شعب بانک ملت کردند ولی بعد مشخص شد که کارمندان این شعبه با" بانک آریا" تبانی کرده و تمامی سهام را به دوستان و کارمندان شرکت" امیرمنصور آریا" فروخته اند.

این اقدام همراه با آغاز رسیدگی به پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی بود که موجب توقف فعالیت این بانک تازه تاسیس شد. هرچند که بعد از دو سال مطالبات مشتریان بانک در حال پرداخت است ولی آغاز محاکمه متهمان بانک آریا برگ جدیدی از پرونده فساد بزرگ بانکی رو می کند.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا ۳۱ اردیبهشت به ریاست قاضی احمدزاده در شعبه اول دادگاه انقلاب با حضور مه آفرید امیر خسروی برگزار شد و جلسه دوم نیز که قرار بود به اتهام باقی متهمین در ۵ خرداد۹۲ تشکیل شود به دلیل رسیدگی های بیشتر توسط قاضی این جلسه برگزار نشد.

سومین جلسه متهمین بانک آریا صبح امروز ۵ تیر با حضور ۴ نفر از متهمین بانک آریا و وکلای آنان با قضاوت قاضی احمدزاده و قرائت دفاعیه برگزار شد.

اتهام متهمان بانک اریا از پولشویی، معاونت در پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی است اما طبق اقرار تمامی متهمان این پرونده، مقصر اصلی این امر متهم ردیف دوم بوده و تمامی پول های واریزی به حساب کارمندان بانک آریا و همچنین برداشت آن توسط وی صورت گرفته است.

قاضی پرونده یک جلسه دیگر به متهمین برای دفاع از اتهام خود فرصت داده و البته قرار است تا دو هفته آتی برای تمامی متهمین این پرونده از مه آفرید خسوی تا متهم ردیف آخر حکم صادر شود.