آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به آغاز ماه محرم‌الحرام از هفته آینده و شروع هیأت‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع)، اظهار داشت: منبر و محراب جای بازی‌های سیاسی، جناحی و قبلیه‌ای نیست و نباید منبر و محراب سکّوی حزبی این گروه یا آن گروه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت‌های برگزاری هیأت‌های عزاداری، افزود: گفتن مبانی نهضت اباعبدالله، مسئله مقاومت در راه خدا و عزت و ذلّت‌ناپذیری امام حسین (ع) و مسئله خستنگی‌ناپذیری و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا از ارکان برگزاری مجالس عزاداری است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نباید هیأت‌های ما سکولار باشند، گفت: نباید خطبای ما و مداحان ما سکولار باشند، سکولار یعنی حتی از سیاست به معنای درست آن غریبه باشند و سیاست به معنای درست را هم تبیین نکنند، این گونه عملکرد سکولاریزه کردن هیأت‌ها و منبر و مداحی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌رکن دیگر برگزاری مجالس عزاداری «مداحان اهل بیت» هستند، این هنرمندان آیینی، رسالت دارند بر شور و شعور حسینی بیفزایند و روضه‌های مستند و اشعار پُرمحتوا بخوانند، این ارکان اگر رعایت شود، مجالس حسینی مجالس فاخری خواهند شد.

ادامه دارد...