با ثبت نام در وزارت کشور؛
داود احمدی نژاد نامزد ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرنگاری سیاسی پارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، " داود احمدی نژاد" برادر" محمود احمدی نژاد" رییس جمهور در پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری در دور یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان نامزد این انتخابات ثبت کرد.

 

احمدی نژاد در جمع خبرنگاران پس از ثبت نام گفت که مستقل آمده و هدفش خدمت به مردم است.

 

 

 

آغاز روز پایانی ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری/ثبت نام۳۶۶ نفر تا پایان روزچهارم

 

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد. به این ترتیب با توجه به چهره های نام نویسی کرده، ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در آخرین روز مهلت قانونی با ترافیک سنگین چهره های شاخص و نامی کشور همراه خواهد بود.

 

" حسنعلی نوری" مدیرکل انتخابات وزارت کشور عصر روز جمعه در پایان ثبت نام ها در روز چهارم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این روز ۱۲۳ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند، گفت: در مجموع تاکنون ۳۶۶ نفر ثبت نام کرده که از این بین ۱۲ نفر خانم هستند.

 

روز جمعه از میان چهره های مطرح در همان ابتدای صبح" محمدرضا عارف" معاون اول دولت اصلاحات ثبت نام کرد و پس از وی چهره هایی همچون" غلامعلی حدادعادل" نماینده تهران در مجلس، " اکبر اعلمی" نماینده تبریز در مجلس ششم و هفتم، " علیرضا زاکانی" نماینده تهران در مجلس، " علیرضا علی احمدی" وزیر آموزش و پرورش در زمان دولت نهم و" محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نام نویسی کردند.

 

روز پنج شنبه در سومین روز ثبت نام ها از میان چهره های مطرح" علی فلاحیان" وزیر اطلاعات دولتی هاشمی رفسنجانی، " روح الله احمدزاده کرمانی" رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و استاندار سابق فارس، " محمدباقر خرازی" دبیر کل حزب الله ایران و سید" محمد غرضی" وزیر پست و تلگراف دولت هاشمی رفسنجانی ثبت نام کردند.

 

روز چهارشنبه در دومین روز ثبت نام هم از میان چهره های مطرح داوطلب ریاست جمهوری، تنها" حسن سبحانی" نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام به وزارت کشور آمد.

 

اما در روز اول ثبت نام از نامزدها، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، کامران باقری لنکرانی، محمد سعیدی کیا و صادق واعظ زاده از چهره های مطرحی بودند که با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای شرکت در دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

 

این در حالی است که با گذشت چهار روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری هنوز برخی چهره های شاخص که پیش از این به نوعی نامزدی خود را اعلام کرده بودند به وزارت کشور نیامده اند.

 

با توجه به اینکه ستاد انتخابات وزارت کشور بارها اعلام کرده است که زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد اما چهره هایی همچون، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، حمیدرضا حاجی بابایی، علی اکبر ولایتی، اسفندیار رحیم مشایی، علی نیکزاد، محمدحسن ابوترابی فرد و محمدباقر قالیباف هنوز برای اعلام کاندیداتوری خود اقدام نکرده اند.

 

آنچه از فضای موجود انتخاباتی بر می آید نشان دهنده ترافیک سنگین وزارت کشور در روز جاری (۲۱ اردیبهشت ماه) و آخرین روز ثبت نام است.
طبق جدول زمان بندی انتخابات، ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز ۱۷ اردیبهشت تا روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۵ روز از ساعت ۸ الی ۱۸ در محل وزارت کشور انجام می پذیرد.

 

افرادی که واجد شرایط ثبت نام هستند طبق قانون اساسی باید رجال مذهبی و سیاسی باشند. رجال مذهبی و سیاسی موضوع اصل ۱۱۵ قانون اساسی و ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری باید واجد شرایط، « ایرانی الاصل بودن » ، « داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران » ، « مدبر و مدیر بودن » ، « داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی» و « مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور» باشند.

 

بر اساس اعلام وزارت کشور، افراد واجد شرایط شخصا یا از طریق معرفی نماینده تام الاختیار می توانند برای اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر تمامی صفحات آن و ۱۲ قطعه عکس ۴*۶ جدید که در سال جاری گرفته باشند، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ کشور مراجعه فرمایند.

 

بر اساس این جدول کاری، هیات های اجرایی انتخابات از هفدهم تا پایان روز نوزدهم اردیبهشت در سراسر کشور تشکیل می شوند.

 

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات در شورای نگهبان قانون اساسی از ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود و به مدت پنج روز تا پایان روز بیست و ششم این ماه ادامه خواهد یافت.

 

بنا بر اعلام مسئولان ذیربط در وزارت کشور، از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت، شورای نگهبان به اعتراض احتمالی داوطلبان احراز صلاحیت نشده مجددا رسیدگی می کند.

 

وزارت کشور نیز اول تا پایان روز دوم خرداد، اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کند.

 

مدت تبلیغات انتخاباتی نیز از صبح روز سوم تا پایان روز بیست و دوم خرداد به مدت ۲۰ روزتعیین شده و تبلیغات انتخاباتی نامزدها در روز ۲۳ خرداد ممنوع است.

 

اخذ رای مردم برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات چهارمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا از صبح روز ۲۴ خرداد آغاز می شود.

 

 

 

این خبر تا پایان زمان ثبت نام در روز جاری با دریافت گزارش جدید به روز خواهد شد.