علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی (امروز، یکشنبه، 7 شهریورماه) در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور ضمن تبریک هفته دولت گفت: خوشحالم در این جلسه که رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور و مسئولین وزارت بهداشت هستند، چند نکته را عرض کنم.

رئیس مجلس ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی وزیر بهداشت در کشور مسیری روبه تکامل داشته و بهداشت به روستاها منتقل شده است و وضعیت کشور از نظر تعداد پزشک و متخصص بهتر شده و آمارها در بعضی زمینه‌ها خیلی خوب و در بعضی متوسط است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: بنده آمارهای بهداشتی کشورمان را در صحنه بین‌المللی بررسی کردم، ایران از نظر واکسیناسیون بین 191 کشور رتبه نخست را دارد و از نظر مرگ‌ومیر از هر 1000 نفر در میان 210 کشور، ایران رتبه 126 را کسب کرده است که رتبه خوبی می‌باشد و از نظر مرگ‌ومیر کودکان زیر 5 سال در میان 197 کشور 86 و نیم و همچنین از میان 140 کشور از نظر مرگ نوزادان، هفتاد و ششمین کشور است. کشورما در بعضی جاها خیلی خوب عمل کرده و البته کشورهای دیگر نیز در طول این سالها رشد بهداشتی بالایی داشته و وضع ما نسبتا خوب است.

وی خاطر نشان کرد: در بعضی از دوره‌ها از نظر بهداشت در کشور آشفتگی پیدا کردیم و مردم از نظر دارو و خدمات پزشکی نارضایتی زیادی داشتند، زمانی که خانم دستجردی مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده داشت، از وی پرسیدم که برای فراگیر و متعادل کردن وضعیت بهداشت در کشور چقدر نیاز داریم که ایشان مبلغ 6 هزار میلیارد را برای ارتقای سطح سلامت در کشور تقاضا کردند. فراهم کردن این مبلغ سخت بود اما ما تلاش کردیم این بودجه را تهیه کنیم اما با توجه به اینکه مدیریت اجرایی کشور در آن زمان در مسیر درستی نبود این پول را در اختیار وزارت بهداشت قرار ندادند.