سید باقر حسینی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش اخیر«بان کی مون» پیرامون قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و فعالیت های موشکی ایران، اظهار داشت: قرار بود تا در زمان اجرایی شدن برجام بلافاصله موانع و تحریم ها برطرف شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداد؛ معتقد هستم کشورهای 1+5 نقض برجام کرده اند و باید پاسخگو باشند.

 

وی افزود: آقای بان کی مون بعد از ماجرای حمایت عربستان از واقعه 11 سپتامبر و همچنین عقب نشینی مالی سازمان ملل نسبت به عربستان، هیچ اعتبار و آبرویی برایش باقی نمانده و حرف هایشان دیگر هیچ ارزشی ندارد.

 

حسینی ضمن اشاره به سکوت واضح سازمان ملل در قبال جنایات موجود در عراق و سوریه و... بیان کرد: سازمان ملل و آقای بان کی مون در برابر صحبت های دیروز نخست وزیر انگلیس و استفاده این کشور از بمب اتم هم، هیچ واکنشی و موضعی نشان ندادند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر حق طبیعی داشتن توان دفاع موشکی گفت: موضوع موشک دفاعی هر کشوری، تا زمانی که خارج از بحث هسته ای باشد، هیچ ارتباطی به دیگران ندارد؛ اصولاً همه کشورها مستقل هستند تا برای دفاع از خود، امکانات لازم را فراهم کنند.

 

حسینی با اشاره به سکوت و عقب نشینی دستگاه دیپلماسی عنوان داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند هر جا که ما عقب نشینی کنیم، آنها جلوتر میایند؛ دستگاه دیپلماسی ما باید عکس العمل و موضع گیری قوی و شدیدی در قبال این حجم از یاوه گویی داشته باشد.    

 

عضو سابق کمسیون مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن دفاع از استقلال و حقوق کشور گفت: تجربه نشان داده است نمی‌شود به آمریکا و غرب اعتماد کرد و ما باید در مواضع خود جدی تر باشیم که تا کنون موفق نبوده ایم.