مصطفی معین چهره اصلاح‌طلب طی گفتگو با روزنامه آرمان امروز به نکته مهمی در خصوص دولت حسن روحانی اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته آقای روحانی فاقد اتاق فکر بوده‌اند و تاحدودی این وضعیت وجود داشته است.

وی ضمن بیان اینکه روحانی نیاز به یک اتاق فکر بسیار قوی دارد؛ گفت:  به نظر من آقای روحانی نیاز به یک اتاق فکر بسیار قوی دارد. تشکیل این اتاق فکر نیز باید توسط خود رئیس‌جمهور صورت بگیرد. در شرایط کنونی در برخی کشورها روسای جمهور از مشاوران بسیار زبده‌ای بهره می‌برند که برخی از آنها در زمینه تخصصی خود برنده جایزه نوبل شده‌اند.

معین در پاسخ به این سوال که «در دو سال گذشته آقای روحانی فاقد این اتاق فکر بوده‌اند؟» عنوان کرد: بله، تاحدودی این وضعیت وجود داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آقای روحانی در چه زمینه‌هایی باید اتاق فکر تشکیل بدهد؟، نیز افزود: به نظر من آقای روحانی باید در همه حوزه‌ها اتاق فکر تشکیل دهد. مسئولیت یک رئیس‌جمهور تنها به حوزه‌های سیاسی، حقوقی و اقتصادی محدود نمی‌شود. رئیس‌جمهور در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی نیز مسئولیت دارد. در این زمینه حق تقدم با مسائل اجتماعی است و آقای روحانی در ابتدا باید یک اتاق فکر منسجم و کاربردی در زمینه مسائل اجتماعی تشکیل بدهد و سپس به مسائل اقتصادی و سیاسی بپردازد.