پايگاه خبري تحليلي «پارس»- جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور امریکا ضمن رد گزارش کاخ سفید مبنی بر عذرخواهی وی از اردوغان گفت به دلیل اظهاراتش در مورد حمایت مالی آنکارا از تروریست‌های داعش، از رئیس‌جمهور ترکیه عذرخواهی نکرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بایدن به سی ان ان گفت: «نه، من عذرخواهی نکرده‌ام.» بایدن گفت او با اردوغان تماس گرفته و اعلام کرده گزارش‌هایی که به نقل از او منتشر شده دقیق نبوده‌اند.

بایدن با اشاره به این مسائل گفت: «اگر سوء تفاهم مهمی پیش آمده بیاید در موردش صحبت کنیم. عده‌ای به من گفته‌اند که من از اردوغان عذرخواهی کرده‌ام.»

«من هرگز از اردوغان عذرخواهی نکردم. من او را خوب می‌شناسم. با او کار کرده‌ام. من با او تماس گرفتم و گفتم گزارش‌هایی که از حرف‌های من تهیه شد دقیق نبود. این چیزی است که من گفتم.»

بایدن ماه گذشته گفته بود ترکیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از تروریست‌های وابسته به القاعده که علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌جنگند، حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می‌آورند.

معاون رئیس جمهور امریکا این سخنان را در جمع شماری از دانشجویان در دانشگاه هاروارد بیان کرده بود.

کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بود: «معاون رئیس جمهور بابت هرگونه صحبتی مبنی بر این که ترکیه یا دیگر هم‌پیمانان امریکا در منطقه از روی عمد به رشد داعش یا دیگر افراطیون خشونت طلب در سوریه کمک کرده‌اند، عذر خواهی کرده است.»

وین مدسن خبرنگار و محقق امریکایی روز دوشنبه در یک مصاحبه تلفنی با پرس تی‌وی گفت بایدن با فاصله گرفتن از کاخ سفید خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آماده می‌کند.

بایدن در مصاحبه با سی ان ان همچنین گفت امریکایی‌ها «از این‌ که (دولت) واشنگتن قادر به انجام هیچ کاری نیست، خسته‌ شده‌اند.»