به گزارش پارس به نقل از تسنیم، منابع دیپلماتیک نزدیک به «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان اعلام کردند که تظاهرات ضددولتی احزاب اپوزیسیون و اوضاع سیاسی در پاکستان باعث شده است تا وی سفر خود به انگلیس برای شرکت در نشست آتی سران ناتو را لغو کند.

به گفته این منابع: ناتو به صورت رسمی از نواز شریف دعوت کرده است تا در این نشست شرکت کند اما با توجه به لغو سفر وی به احتمال زیاد یکی از مقامات ارشد دولت پاکستان به نمایندگی از اسلام‌آباد در این نشست شرکت خواهد کرد.

پیش از این نیز تظاهرات سیاسی در پاکستان باعث شده بود نواز شریف سفر خود را به ترکیه لغو کرده و همچنین «ماهیندا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور سریلانکا از سفر به اسلام‌آباد خودداری کند.

به باور برخی کارشناسان ادامه بحران سیاسی در پاکستان و همزمانی آن با لغو سفرهای سیاسی میان اسلام‌آباد و سایر کشورها به جایگاه سیاسی پاکستان در عرصه جامعه جهانی ضربه خواهد زد.

نشست آتی ناتو در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در «ولز» برگزار خواهد شد که سران افغانستان و پاکستان نیز به این نشست دعوت شده بودند اما با توجه به بحران سیاسی انتخاباتی در افغانستان و بحران سیاسی مربوط به احزاب اپوزیسیون در پاکستان باعث شده است تا سران کابل و اسلام‌آباد در این نشست شرکت نکنند.