به گزارش پارس، تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز نوشت: دو جنبش حماس و فتح که قرار بود فردا تشکیل دولت توافقی را اعلام کنند، بر سر وزارت اسرا دچار اختلاف شدند.

"سامی ابو زهری"، سخنگوی جنبش حماس درباره بروز این اختلافات گفت: در دیدار اخیری که در غزه بین ما و مسئولان فتح برگزار شد، قرار گذاشتیم وزارتخانه ای با نام وزارت اسرا تشکیل شود و وزیر آن هم مشخص شد، با این حال پس از رفتن مسئولان فتح از غزه، به یکباره متوجه شدیم این وزارتخانه لغو و کار آن به یک هیئت مستقل واگذار شده است.

وی افزود: ما با این اقدام مخالفت کردیم زیرا معتقدیم تشکیل و اعلام چنین وزارتخانه ای اقدامی نمادین است به ویژه در زمانی که اسیران فلسطینی به سبب اوضاع بد زندان های رژیم صهیونیستی، اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کردند.

سامی ابوزهری گفت: لغو این وزارتخانه در این وضعیت قابل قبول نیست، اما با این حال ارتباط بین مسئولان حماس و فتح تا همین لحظه ادامه دارد و امروز دیداری بین گروه های فلسطینی برگزار و چنین اقدامی رد شد.

فتح روز دوشنبه را به عنوان روز تشکیل دولت توافقی اعلام کرده است و ما همچنان با مسئولان فتح در تماس هستیم تا بتوان بر سر تشکیل وزارت اسرا به توافق برسیم.

"محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جنبش فتح روز گذشته اعلام کرد که کابینه توافق ملی روز دوشنبه یعنی فردا اعلام می شود.