به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قائم مقام وزیر نیرو از توافق مقامات ایرانی و عراقی برای افزایش ۵۰۰ مگاواتی صادرات برق ایران به این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) ، " اسماعیل محصولی" در حاشیه دیدار عصر امروز (دوشنبه) وزیر برق عراق با مهندس" حمید چیت چیان" وزیر نیرو که در محل ساختمان ستادی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: در این دیدار، افزایش ۵۰۰ مگاواتی صادرات برق ایران به عراق مورد توافق قرار گرفت و بخش های فنی و کارشناسی و تکمیل خطوط موردنیاز برای این افزایش ظرفیت در حال بررسی است.

وی ادامه داد: همچنین در این دیدار، بحث سنکرون سازی شبکه های برق دو کشور مطرح شد و در این زمینه مشاور شرکت ایرانی مشغول مطالعه است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر، به ایجاد خطوط مختلف برق نیاز داریم و در خرمشهر و بصره، خطی از مریوان به سلیمانیه و خط مرصاد - حلبچه مطرح است که با افزایش این خطوط، می توانیم این سنکرون سازی را انجام دهیم.

محصولی با بیان اینکه در زمان کنونی شرکت های ایرانی با بخش برق عراق روابط خوبی دارند، گفت: اکنون نیروگاه های حرارتی توسط شرکت های ایرانی در بغداد ایجاد شده و در دبیس عراق نیز شرکت دیگری مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات شرکت های ایرانی در عراق، به نحوه رفت و آمد و بحث های فنی و مباحث مالی و بانکی مربوط است، افزود: این موضوع هم اکنون در حال بررسی است و امید می رود که موضوع انتقال مبالغ در آینده به جمع بندی مناسبی برسد.

محصولی همچنین گفت: در زمان کنونی در الحیدریه نجف نیز نیروگاهی در حال احداث است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.