به گزارش پارس ، داوود اسکندری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ماه رمضان بازرسی ویژه ای از قنادی ها، حلیم فروشان، کباب فروشی ها، آش فروشی ها، عطاری ها، خرما فروشی ها، عرضه کنندگان حبوبات و مرغ فروشی ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری ۷۸ هزار و ۲۱۱ مورد بازرسی صورت گرفته که ۱۴ هزار و ۶۹۰ پرونده به ارزش ریالی ۲۵ میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۶۹۹ ریال تشکیل شده است.

رییس بازرسی اصناف تهران درباره ی تفاوت قیمت میوه بیان کرد: در چند وقت گذشته از سوی مسوولان اتحادیه میادین میوه و تره بار قیمتی برای سیب زمینی در حدود کیلویی ۸۰۰ تومان اعلام شد که این قیمت بسیار بسیار کمتر از حتی قیمت آن در میادین میوه و تره بار شهرداری ها بود.

اسکندری افزود: قیمت سیب زمینی در میادین میوه و تره بار شهرداری کیلویی ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان بود.

وی در این رابطه تاکید کرد: باید مقرر شود تا یک مرجع ثابت از بین اتحادیه میادین میوه و تره بار، اتحادیه میوه و سبزی فروشان و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت واقعی را اعلام کند.

رییس بازرسی اصناف تهران تاکید کرد: در چند وقت گذشته عرضه ی کولر های گازی بی کیفیت افزایش یافته است که در این مورد اگر موردی دیده شود برای آن تشکیل پرونده داده خواهد شد و تعزیرات پیگیر این موضوع خواهد بود.

اسکندری تصریح کرد: حجم اعظم خرید و فروش کولر های گازی بی کیفیت در خارج از واحد های صنفی صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر خرید و فروش برچسب شبنم گفت: خرید و فروش برچسب شبنم غیرقانونی است و اگر مغازه داری به صورت فله برچسب شبنم در واحد خود نگهداری کند، بنابر قانون با آن برخورد خواهد شد.

او تاکید کرد: تنها کارگزاران حق نگهداری، نصب و راه اندازی برچسب های شبنم را دارند که حتی این موضوع در بحث واردات نیز در گمرک توسط کارگزاران قانونی انجام می شود.