به گزارش پارس ، ابراهیم درستی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه توافقات با سازمان مالیاتی اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال است که هرساله اصناف و سازمان امور مالیاتی در محیطی بدون تنش برای پرداخت مالیات اصناف تعامل دوسویه و سازنده داشته و تا امسال کمترین مشکل را در این زمینه داشته اند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا این زمان که سه ماه از سال می گذرد با نامه نگاری ها و درخواست های حضوری خواهان برگزاری جلسه و تواففقات دوسویه هستیم اما برای اولین بار سازمان امور مالیاتی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اصرار دارد که فقط خواسته خودش را اعمال کند.

درستی با بیان اینکه اصناف برای پرداخت مالیات درآمد به هیچ وجه مشکلی ندارند بیان کرد: مشکل اینجاست که سازمان امور مالیاتی می خواهد از اصناف مالیات بر ثروت بگیرد واین خلاف عرف و قانون است زیرا در شرایط اقتصادی فعلی باید مالیات بر درآمد را محاسبه و دریافت کنند.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی بدون توجه به شعار سال گذشته که حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی بود و همچنین سال جاری به طور خودسرانه با اعمال نظرهای شخصی که مغایر با منویات نظام اتقصادی است دنبال اهداف خاصی بوده که در این میان اصناف به هیچ وجه وارد بازی های آنها نخواهند شد و فقط از طریق قانون، مطالبات قانونی خود را دنبال می کنند.

عضو هیات رییسه شورای اصناف در خصوص میزان پرداخت مالیات از سوی صنوف مختلف گفت: طبق توافقاتی که هرساله داشتیم اصناف سراسر کشور درکمترین زمان اظهار نامه ها را تحویل سازمان های مالیاتی می دادند.

درستی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تاکید کرد: در حال حاضر باید همه در پشت سرگذاشتن دوران گذار اقتصادی کمک کنیم نه اینکه بخواهیم با تصمیم گیری های شخصی اصناف کشور که بیشترشان تولیدکنندگان سابقه دار و تاثیرگذار هستند را از چرخه اقتصاد کشور حذف کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار داریم رییس جمهوری نسبت به احقاق حق اصناف کشور دخالت کند و مثل همیشه نگذارند حق قانونی صدها هزار تولیدکننده پایمال شود.