به گزارش پارس نیوز، 

تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰.۴ میلیون نفر بین سنین ۲۰ تا ۶۴ سال خوداشتغال بوده‌اند که از این میان ۲۶.۹ میلیون نفر اتباع خود این کشورها و ۳.۵ میلیون نفر نیز مهاجران خارجی بوده‌اند. از این میزان ۲.۲ میلیون نفر متولد سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مابقی متولد کشورهای خارج اتحادیه بوده‌اند.

به گفته مرکز آمار اتحادیه اروپا از کل جمعیت شاغل در اتحادیه اروپا، ۱۴.۲ درصد اتباع و ۱۲.۷ درصد مهاجران دارای کسب و کارهای خود بوده‌اند. در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۳۶.۵ درصد جمعیت کشور اسلواکی خود اشتغال بوده‌اند و بدین ترتیب این کشور بهترین وضعیت را برای افراد خوداشتغال در بین کشورهای اروپایی دارد.

پس از اسلواکی، جمهوری چک با ۳۴.۵ درصد، مجارستان با ۲۰.۳ درصد و مالت با ۱۹.۵ درصد بهترین کشورها برای افراد خوداشتغال بوده‌اند. کمترین سهم افراد خوداشتغال از جمعیت شاغلان نیز در سوئد با ۸.۱ درصد، استونی و اتریش با ۸ درصد و قبرس با ۷.۹ درصد مشاهده شده است.

برای مهاجرینی که در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متولد شده و سپس به کشور عضو دیگر مهاجرت کرده‌اند، بیشترین نرخ خوداشتغالی در لهستان با ۲۸.۶ درصد، مالت با ۲۰.۳ درصد و لتونی با ۱۹.۵ درصد به ثبت رسیده است. از سوی دیگر کمترین میزان خوداشتغالی در اتریش با ۹ درصد، لوکزامبورگ با ۸.۸ درصد و مجارستان با ۷.۴ درصد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/