پارس به نقل از مهر: مجید نامجو ظهر شنبه در جمع مدیران دستگاهای اجرایی لرستان اظهار داشت: امروز برای دومین بار است که به استان لرستان برای افتتاح چندین پروژه عمرانی سفر کرده ایم، وزارت نیرو در ارتباط با انجام پروژه ها به خصوص در حوزه مهر ماندگار پیشرفت های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو ۲۷۰ پروژه مهر ماندگار را در دست اجرا دارد که از این تعداد ۵۶ پروژه مربوط به حوزه سدسازی می شود.

وزیر نیروی دولت دهم افزود: در طول این یک سالی که از اجرای طرح مهر ماندگار می گذرد ۲۱ طرح مهر ماندگار در سدسازی به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده است که این امر با توجه به فشارهای دشمن و مسئله تحریم یک رکورد محسوب می شود.

نامجو با بیان اینکه طرح مهر ماندگار یک فضای خوبی در کشور ایجاد کرد و توجه ویژه ای به اختصاص اعتبارات به پروژه های زیرساختی صورت گرفت، ادامه داد: روزی جز ء آرزوهای ما بود که اعتبارات ویژه ای به پروژه های زیرساختی اختصاص داده شود و با اجرای طرح مهر ماندگار منابع و اعتبارات کشور به سمت انجام پروژه های زیرساختی مثل سدسازی حرکت داده شد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر اتفاقی که نمی توان روی آن قیمت گذاشت مسئله ایجاد عزم و اراده برای اجرای پروژه ها در مسئولان و مدیران بود.

وزیر نیرو همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در استان لرستان، وزارت نیرو پروژه های خوبی را در دست اجرا دارد. ، بیان داشت: پروژه های مختلفی مربوط به سدسازی، آب و فاضلاب، انتقال آب و یک پروژه نیز مربوط به نیروگاه هزارمگاواتی برق در استان در دست اجرا است که امیدواریم مشکلات مالی مربوط به آنها حل شود.

نامجو تصریح کرد: ۳۵ پروژه در بخش آب و آبفا در استان لرستان در حال اجرا است که وزارت نیرو ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت سالانه برای آنها هزینه می کند.

وی یادآور شد: در سفر امروز یک پروژه مهم که مربوط به سد معشوره بوده را کلنگ زنی کردیم، این سد علاوه بر اینکه می تواند نیروی برق را تولید کند یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره می کند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه دو سد مروک و ایوشان در سفر امروز آبگیری شدند، افزود: در سفر امروز رئیس جمهور به استان لرستان کارهایی که مربوط به دولت نهم و دهم بود پیگیری شد.

نامجو با بیان اینکه اجرای پروژه های مهر ماندگار یکی از برکات دولت نهم و دهم بود که باعث شد ملت ایران در هر جای دنیا احساس غرور کنند، عنوان کرد: با اجرای پروژه های مهر ماندگار ثابت شد که می توان کارهای بزرگی را با همراهی این ملت انجام داد.

وی تصریح کرد: یک نمونه همکاری دولت و مردم اجرای هدفمندی یارانه ها بود که برخی افراد موضوعاتی مثل تورم و مشکلات ارز و بازار سکه را گردن طرح هدفمندی یارانه ها می اندازند اما باید بگویم این یک ظلم بزرگ است چرا که ما از نزدیک شاهد اجرای طرح بوده ایم.