به گزارش پارس رضا قیصی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، منطقه خوزستان، اظهار کرد: هم اکنون بورس خوزستان با ۵ کارگزاری فعال است و می تواند عملیات مربوط به بورس را به خوبی انجام دهد.

وی تاکید کرد: فعالیت بورس در خوزستان نسبت به سایر استان ها پایین بوده و به همین علت اطلاع رسانی گسترده به مردم ضروری است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: با فعالیت از طریق بورس می توان به بازارهای مالی خوبی دست یافت و معاملاتی که در استان از این پس انجام می شود باید بیش از گذشته باشد، به گونه ای که مردم تمایل به نگهداری منابع مالی خود در بانک ها را کاهش دهند.

قیصی پور ادامه داد: شرکت ها می توانند گردش مالی خود را با استفاده از سیستم های اطلاع رسانی گزارش دهند تا به این وسیله مردم آگاهی کافی نسبت به این منابع کسب کنند.

وی افزود: پتانسیل استان برای توسعه فعالیت های بورس بالاست و تسهیلات بالای بانکی در استان پرداخت می شود. همچنین برخی از شرکت ها درآمدهای بالایی دارند که با ورود به بازارهای مالی مطمئن می توان سودآوری بیشتری به دست آورد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: با خرید تعداد زیادی سهام و افزایش سرمایه گذاری ها، وضعیت اشتغال در استان بهبود می یابد.