به گزارش پارس ، محمد طحان پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله برگه قطعی مالیات تا آبان ماه صادر می شد، اما امسال این اتفاق نیفتاد. از این رو برداشت می شود اداره مالیات اقدام به محاسبه مالیات غیرعرف و غیرمعمول برای اعضای اتحادیه لوازم خانگی کرده است که نمی خواهد برگه قطعی مالیات آنها را صادر کند.

وی ادامه داد: نرم افزاری برای اعضای اتحادیه در نظر گرفته ایم تا در سال آینده اداره مالیات اعضا بنا بر خرید و فروشی که در آن ثبت می شود محاسبه شود.

رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره ی دریافت کارمزد از تراکنش های دستگاه های POS واحدهای صنفی گفت: این بحث تنها در حد حرف است و بدون آزمایش حرفی را زده اند که باعث شده در بین مردم تشویش ایجاد شود.

طحان پور تصریح کرد: اتحادیه لوازم خانگی و ۱۰ اتحادیه دیگر مشمول استفاده از دستگاه های POS هستند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته و امسال حمایتی از تولید داخلی و سرمایه ایرانی صورت نگرفت و بهتر بود در سال جاری یک تبصره مبنی بر حمایت از تولید داخلی مقرر می شد.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که گفته شده است قیمت گذاری کالاها به بخش خصوصی واگذار شود، بیان کرد: قیمت گذاری را نمی توان به انجمن ها واگذار کرد زیرا آنها زیر نظر وزارت کار فعالیت می کنند. یعنی این که انجمن ها بخش خصوصی نیستند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد قیمت گذاری به اتحادیه ها واگذار شود اتحادیه لوازم خانگی این امر را قبول نخواهد کرد، زیرا در گذشته که شرایط مهیا بود این پیشنهاد را ارائه کردیم اما مورد قبول واقع نشد.

او تصریح کرد: در گذشته اعلام کردند که قیمت گذاری با سازمان حمایت است و اگر قیمت گذاری ها دست اتحادیه ها باشد بازار دچار تشویش می شود.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به این که روال برعکس شده است، یادآور شد: به نظر می رسد با توجه به نوسانات بازار عده ای به دنبال آن هستند تا توپ را به زمین اصناف بیندازند.

طحان پور تاکید کرد: اتحادیه لوازم خانگی و دیگر اتحادیه ها حاضر به قبول قیمت گذاری نیستند.