محمد حسین عرب، نایب رئیس اتحادیه صنف پوشاک ضمن ابراز تأسف از حادثه پلاسکو در رابطه با اثرات این اتفاق در بازار پوشاک شب عید و افزایش قیمت آن بیان داشت: پلاسکو یکی از مراکز بسیار مهم در پخش تولیدات پوشاک داخلی است و از گذشته نیز تولیدکنندگان و کسبه قدیمی و پیشکسوت این صنعت در این مرکز فعال بوده اند.

وی افزود: همیشه کارهای این تولیدکنندگان کارهایی بسیار باکیفیت بوده و بدون شک بسیاری از فروشندگان پوشاک به خصوص همکاران شهرستانی‌ ما قسمتی از خریدهای خود آن هم در همین ایام که به عید نزدیک می شویم را از این مرکز انجام می دادند.

نائب رئیس اتحادیه صنف پوشاک تأکید کرد: با این وجود هر چند جایگاه این ساختمان در فعالیت های صنعت بر کسی پوشیده نیست اما با توجه به این که چند ماه است صنعت پوشاک درگیر رکود عمیقی شده است این حادثه دلخراش خللی در بازار به خصوص قیمتها ایجاد نخواهد کرد.

عرب خاطرنشان کرد: الان مدتی است که دلار از 3600 حتی به 4100 هم رسید بنابراین پارچه فروشان قیمت پارچه را بر اساس دلار بالا بردند اما تولیدکنندگان نتوانستند با وجود گران شدن پارچه و بالاتر تمام شدن قیمت پوشاک کالاهایشان را گران تر کنند زیرا بازار در رکود کامل به سر می برد و به هیچ عنوان کشش هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارد.

وی اضافه کرد: بنابراین نه تنها هیچ گونه مشکلی در روند عرضه پوشاک شب عید نخواهیم داشت بلکه افزایش قیمتی را نیز شاهد نخواهیم بود.