به گزارش پارس رضا باکری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه چرا انواع شیر طعم دار در بازار افزایش قیمت داشته است، گفت: ستاد تنظیم بازار دو گروه کالایی ۱۶ قلم کالا را در تاریخ ۸ مهر ۹۱ و ۵۸ قلم کالا را در ۲۶ آبان ۹۱ قیمت گذاری کرده و خارج از این دو گروه، قیمت محصولات لبنی به صورت عرضه و تقاضا تعیین می شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: این دو گروه اقلام لبنی ۹۰ درصد محصولات پرمصرف را شامل می شوند و قیمت ۱۰ درصد بقیه را کارخانه ها براساس عرضه و تقاضا تعیین می کنند.

به گزارش فارس طی چند روز گذشته قیمت برخی شیر طعم دار مانند انواع شیر موز، شیر آناناس و شیر کاکائو در بازار افزایش یافته است.

*کارشناسان قوه قضاییه نتایج بررسی شیر را هفته آینده اعلام می کنند

باکری در پاسخ به اینکه آیا نتایج بررسی کارشناسان دادگستری ارائه شده است، گفت: بررسی ها ادامه دارد. از قرارداد ۵۰ روزه ای که برای تحویل نتایج بررسی با آنها بسته شده ۴۰ روز گذشته است و هفته آینده باید کارشناسان قوه قضاییه نتایج بررسی خود را از قیمت تمام شده شیرخام اعلام کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: نتیجه هرچه که باشد به ستاد تنظیم بازار ارائه می شود و آنها درباره قیمت های شیر خام و فرآورده های لبنی تصمیم گیری می کنند.