به گزارش پارس به نقل از شانا موسسه مطالعاتی لاندبرگ روز یکشنبه (٢٦ اردیبهشت ماه) در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش ٢٢ سنتی قیمتهای بنزین در آمریکا در سه هفته گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، لاندبرگ روز یکشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که قیمتهای بنزین معمولی در آمریکا در سه هفته اخیر با ٢٢ سنت افزایش به دو دلار و ٨٢ سنت در هر گالن رسیده است.
به گفته این موسسه، میانگین قیمت بنزین که از تاریخ ١٠ آوریل (٢١ فروردین ماه) تاکنون ٣٥ سنت افزایش یافته است، هم‌اکنون نسبت به مطالعه ماه نوامبر لاندبرگ در بالاترین سطح خود قرار دارد اما همچنان ٩٣ سنت کمتر از قیمتهای پارسال است.

لاندبرگ همچنین اعلام کرد که عامل افزایش قیمتهای نفت خام در سه هفته اخیر، عرضه این محصول در بازار نبوده اما تا حدی در اثر پایین آمدن ارزش دلار در برابر ارزهای مهم صورت گرفته است.

لاندبرگ افزود: قیمتها در فصل رانندگی یعنی تابستان به نسبت پایین می‌ماند. به فرض این که هیچگونه رشدی در قیمتهای نفت خام در آینده نزدیک صورت نگیرد، احتمال این که افزایش قیمتها نسبت به میانگین کنونی قیمتها اندک یا ناچیز باشد، زیاد است.

به گفته لاندبرگ، در واقع افزایش قیمت بنزین در این کشور کمتر خواهد بود و ممکن است افزایش قیمت در کالیفرنیا، پرمصرف‌ترین ایالت، و همچنین دیگر قسمتهای ساحل غربی آمریکا قابل‌توجه باشد.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت بنزین در کالیفرنیا در سه هفته اخیر با ٥٣ سنت افزایش به سه دلار و ٧٦ سنت در هر گالن رسید.

در میان شهرهای موردمطالعه لاندبرگ، کمترین قیمت بنزین در باتون روژ در ایالت لوئیزیانا با دو دلار و ٣٢ سنت در هر گالن و بیشترین قیمت آن در لس آنجلس با سه دلار و ٩٥ سنت در هر گالن ثبت شده است.