پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا مقدسي- در صفحه خراسان قديم به تاريخ 23 مهر سال1329 نوشته بود : "شورشيان ويتنام يک لشکر فرانسه را محاصره کرده اند در مالايا جنگ بين شورشيان و قواي انگليس بشدت در گرفته است " در دستگاه تبليغاتي غرب کساني که از سرزمين خودشان در برابر هجوم بيگانه دفاع مي کنند " شورشي" ! ناميده مي شوند. به مدد همين دستگاه تبليغاتي است که وزير امور خارجه آمريکا که کشورش بيشترين زرادخانه هسته اي دنيا را دارد و بزرگترين جنايات بشري را در هيروشيما و ناکازاکي و...مرتکب شده ، همه چيز را وارونه نشان مي دهد و در پايان يک سال مذاکره و اعتمادسازي جمهوري اسلامي مي گويد: "جهان امروز امن تر از سال گذشته است . امروز حرکت برنامه ايران به طرف سلاح اتمي که با سرعت پيش مي رفت متوقف شده است. " خيلي خنده دار است ، نه !؟

اسارت اقتصادي
حالا که مذاکرات براي يک دوره 7 ماهه ديگر تمديد شد اي کاش حداقل از اين فرصت براي احياي «اقتصاد مقاومتي» استفاده کنيم وياد بگيريم روي پاهاي خودمان بايستيم. اوضاع کشور مثل يکسال گذشته سپري نشود که همه رخت و لباس شان را به مذاکرات آويزان کردند. خداي نکرده اين طور نشود که تا به حال اقتصادمان اسير نفت بود حالا علاوه بر نفت به مذاکرات هم وابسته باشد.

کارمزد کارتخوان ها و دغدغه مردم
موضوع دريافت کارمزد از کارت خوان ها به ازاي هر تراکنش 100 تا 150 تومان ، سودي معادل 500 ميليارد تومان نصيب بانک ها خواهد کرد و از قرار معلوم اين تصميم به زودي از سوي بانک مرکزي تصويب و به بانک ها ابلاغ خواهد شد. اين که بانک ها بابت خدمات شان کارمزد دريافت کنند امري طبيعي و پذيرفته شده است اما نبايد با نگاهي کاملا يک طرفه و سودجويانه به هر خدمتي نگريست. قطعا در نظر گرفتن رقم هاي غير منطقي به عنوان کارمزد و يا دريافت کارمزد براي تراکنش هاي با رقم ناچيز که خريد هاي جزئي و روزانه مردم را شامل مي شود موجب بروز مشکلاتي در معاملات روزمره مردم خواهد شد که زيان آن متوجه سيستم بانکي هم خواهد بود پس بهتر اين است که بانک مرکزي در اين تصميم قدري از دريچه مردم کوچه و بازار به مسئله بنگرد.

سرمايه هاي بي بديل
کتابخانه آيت ا... صفائي خوانساري که خود ايشان و پدر بزرگوارشان از چهره هاي علمي و محقق سده اخير هستند با حمايت رهبرانقلاب از خطرنابودي و هجوم دلالان مصون ماند و ماندگار شد. نسخ خطي ارزشمندي در اين کتابخانه وجود دارد که متاسفانه در معرض نابودي بود و از طرفي دلالاني هم در پي سودجويي از اين آثار بودند. ولي به مدد توجه صورت گرفته اين آثار به موزه آستان قدس اهدا شده و مي تواند مورد استفاده اهلش قرار بگيرد. البته در ساليان گذشته نظير اين موارد کم نبوده است که با اهتمام رهبر فرزانه انقلاب اسلامي از سرمايه هاي معنوي و فرهنگي اين سرزمين حفاظت و حراست شده است. خوب است يادي هم بکنيم از آيت ا... مرعشي نجفي رضوان ا... تعالي عليه که ايشان هم بامرارت هاي فراوان و تنگي معيشت وبا قبول نماز و روزه قضا درآمدشان را صرف حراست از سرمايه معنوي و فرهنگي ايران اسلامي کردند و حاصل آن کتابخانه عظيم و ارزشمند ايشان در قم است که مورد استفاده محققان و پژوهشگران جهان اسلام قرار مي گيرد.