برای آهنگسازی از کجا شروع کنم؟ سریع ترین راه برای یادگیری آهنگسازی، حفظ قطعات کوچک موسیقی و سپس یادگیری تغییر و ترکیب آن قطعات به روش‌ های بسیار خاص است. این فرآیند تغییر دادن قطعه، در واقع شما را مجبور می‌ کند تا آن را درک کنید.

آهنگسازی چیست؟

اصطلاحات ترانه ‌سرایی و آهنگسازی اغلب به جای هم به کار می‌ روند، اما ترانه‌ سرایی معمولا هم به نوشتن موسیقی و هم متن ترانه اشاره دارد. آهنگسازی به طور خاص به نوشتن موسیقی اشاره دارد. اگر موسیقی می ‌نویسید، شما یک آهنگساز هستید، چه برای عموم بنویسید و چه فقط برای خودتان. پس برای آهنگسازی از کجا شروع کنم؟

برای شروع، شما حداقل به سطح متوسطی از دانش و مهارت موسیقی و درک پایه ای از تئوری موسیقی نیاز دارید. شما باید کمی آموزش صدا دیده باشید یا حداقل یک ساز موسیقی بنوازید. ترجیحا شما همچنین باید بتوانید نت موسیقی را بخوانید. علاوه بر آن، شما باید عاشق موسیقی بوده، تمایل به خلق کردن داشته و به این فرآیند متعهد باشید. با این حال، مهم تر از همه، باید به یادگیری و رشد مداوم علاقه نشان دهید. اولین قدم جمع آوری ابزارها و یادگیری اصول آهنگسازی در کلاس آهنگسازی است.

مدت زمان یادگیری آهنگسازی

آهنگسازان به چه ابزارهایی نیاز دارند؟

در پاسخ به برای آهنگسازی از کجا شروع کنم باید گفت شما برای شروع به برخی ابزارهای اساسی نیاز دارید، اما درست شبیه راه‌اندازی استودیوی خانگی برای ضبط، می ‌توانید با موارد ضروری شروع کنید و بعدا با کسب تجربه، ابزارهای بیشتری اضافه کنید.

ساز

یادگیری پیانو و گیتار قطعا دو تا از انتخاب‌ های محبوب برای آهنگسازی هستند، اما در مورد سازها، هر چه بیشتر بهتر. در واقع، استفاده از سازی متفاوت از سازی که با آن راحت ‌تر هستید، می‌ تواند به شما در رسیدن به ایده ‌های منحصر به فرد کمک کند. شما لازم نیست در همه چیز متخصص باشید و فراموش نکنید، صدای شما هم یک ساز است. پیانیست بودن یک حرفه است و یادگرفتن آن یک مسیر سخت و طولانی.

دستگاه ‌های ضبط صدا

در قدم بعدی برای آهنگسازی از کجا شروع کنم، شما به چیزی برای ضبط ایده ‌هایتان نیاز دارید، خواه گوشی، تبلت، لپ‌ تاپ، دفترچه یادداشت فیزیکی یا ترکیبی از آن ‌ها باشد. هر کاری که انجام می ‌دهید، مطمئن شوید که همیشه هنگام الهام گرفتن، وسیله ‌ای در دسترس دارید و در حالت ایده ‌آل از نرم ‌افزاری استفاده کنید که به شما کمک می ‌کند تا همه ایده‌ ها و آثار در حال ساخت خود را در یک مکان نگه دارید تا در صورت نیاز آن ‌ها را پیدا کنید.

نرم ‌افزار نت ‌نویسی

در حالی که می ‌توانید ایده‌ های خود را با مداد و کاغذ حامل نت ثبت کنید، به زودی متوجه می شوید دوست دارید موسیقی خود را به صورت دیجیتال درآورید. برای تهیه نت قطعه خود به نرم ‌افزار نت ‌نویسی نیاز خواهید داشت. برخی از بسته‌ های محبوب ‌تر Finale، Sibelius و Muse Score (یک گزینه رایگان عالی) هستند.

کلاس آهنگسازی

ایستگاه کاری صوتی دیجیتال (DAW)

در مرحله بعد برای آهنگسازی از کجا شروع کنم، به نرم افزاری برای ضبط، بهبود آهنگ هایتان، میکس و مسترینگ نیاز خواهید داشت. ما Logic یا GarageBand برای Mac را توصیه می کنیم زیرا به شما امکان می ‌دهند بدون نیاز به دانش فنی زیاد خلاقیت داشته باشید. همچنین گزینه‌ های خوبی برای رایانه‌ های شخصی وجود دارد، از جمله ProTools و FL Studio.

برای پاسخ بهتر به برای آهنگسازی از کجا شروع کنم، باید گفت خوشبختانه، منابع زیادی برای کمک به شما در یادگیری همه این ابزارها وجود دارد. علاوه بر آموزش‌ ها و سایر منابعی که نرم‌ افزار ارائه می ‌دهد، می‌ توانید به دنبال دوره ‌ها، انجمن ‌های آنلاین و انجمن‌ های گفتگو، ویدیوهای یوتیوب و موارد دیگر باشید. مهم تر از همه، فقط وارد شوید و شروع به آزمایش کنید. ساده شروع کنید، مهارت هایی را که برای آهنگسازی های اولیه نیاز دارید را در حین کار یاد بگیرید.

چه کسی باید آهنگسازی کند؟

همه کسانی که به ترانه‌ سرایی علاقه دارند، آهنگسازی نمی‌ خواهند. ممکن است بخواهید روی متن ترانه تمرکز کنید یا روی آهنگ ‌های ساخته شده بنویسید و این عالی است. اما اگر به طور جدی به دنبال آهنگسازی به عنوان یک حرفه هستید و به هر نحوی به افزایش ارزش خود به عنوان یک همکار علاقه مند هستید، پس حتما شروع به یادگیری و کسب اعتماد به نفس در نوشتن موسیقی کنید.

مهم نیست الان کجا هستید، اگر امروز شروع کنید، یک سال دیگر از بازی جلوتر خواهید بود. با این گفته، اگر فکر می ‌کنید از نوشتن موسیقی لذت نمی ‌برید یا این ایده طاقت ‌فرسا به نظر می ‌رسد، پس خودتان را تحت فشار قرار ندهید. برای انتشار آثارتان می ‌توانید با نویسندگان دیگر همکاری کنید.

الگوی اهنگسازی

تنظیم کننده آهنگ کیست و چه وظایفی دارد؟

تنظیم کننده آهنگ، هنرمندی است که با استفاده از دانش موسیقی و خلاقیت خود، ملودی و شعر آهنگ را به یک اثر کامل و شنیدنی تبدیل می کند. در واقع، تنظیم کننده مترجم ایده های آهنگساز به زبان موسیقی است. او موظف است با درک دقیق ایده های آهنگساز، آنها را با استفاده از سازها، هارمونی، ریتم و سایر عناصر موسیقی به شکلی زیبا و شنیدنی اجرا کند. وظایف تنظیم کننده آهنگ عبارتند از:

  • تفسیر و درک ایده های آهنگساز
  • انتخاب سازها و آلات موسیقی
  • نوشتن خطوط نت برای هر ساز
  • ایجاد هارمونی و آکوردها
  • اضافه کردن افکت ها و تزئینات
  • تنظیم تمپو و ریتم
  • راهنمایی و هدایت نوازندگان
  • میکس و مسترینگ
  • همکاری با سایر عوامل

یادگیری سریع و آسان آهنگسازی

مدت زمان یادگیری آهنگسازی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • استعداد و ذوق موسیقی
  • میزان تمرین و پشتکار
  • اهداف شما

به طور کلی، هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد که چقدر طول می کشد تا آهنگسازی را یاد بگیرید. با این حال، می توان گفت که با تمرین و پشتکار مداوم، می توانید در عرض چند ماه تا چند سال، اصول اولیه آهنگسازی را یاد بگیرید. البته، برای تبدیل شدن به یک آهنگساز حرفه ای، به سال ها تمرین و تجربه نیاز دارید.

جمع ‌بندی

برای آهنگسازی از کجا شروع کنم؟ در حالی که هر کسی که به موسیقی علاقه مند است می تواند ترانه سرایی را انجام دهد، آهنگسازی لایه دیگری از بیان خلاقانه را به آن اضافه می کند. اگر از آزمایش کردن لذت می برید و تمایل به یادگیری مهارت های جدید دارید، پس ورود به دنیای آهنگسازی می تواند فوق العاده با ارزش باشد. منابع زیادی برای کمک به شما در این مسیر وجود دارد و با پشتکار و تمرین، می توانید ایده های موسیقی خود را به قطعات زیبا تبدیل کنید.