با روی کار آمدن فروشگاه های اینترنتی، بسیاری از افراد رفتار خریدشان به سمت خرید اینترنتی سوق داده شد. همین امر سبب شد تا فروشگاه ها نیز با ارائه طرح ها و تخفیف های مختلف در قالب حراج و... سعی در جذب حداکثری کاربران داشته باشند. به همین دلیل استفاده از حراج برای فروشگاه های مختلف در بین کاربران بسیار رواج پیدا کرد. به عنوان مثال فروشگاه دیجی کالا را می توان یکی از پیشروترین فروشگاها در امر ارائه حراج و تخفیف دانست. البته لازم به ذکر است که حراج قابل ارائه توسط این فروشگاه با کد تخفیف دیجی کالا متفاوت است که بعضا ممکن است به جای یکدیگر استفاده شود.

در ادامه قصد داریم تا از طریق معرفی انواع حراج فروشگاه های اینترنتی فعال در ایران که طرفداران بسیاری نیز دارد، کاربران را از وجود و شرایط استفاده از این حراج ها آگاه کنیم. تا از این طریق در کنار کاهش هزینه های روزمره، لذت خرید اینترنتی را چند برابر کنیم.

منظور از حراج چیست؟

حراج یک مفهوم کلی است که از گذشته تا به حال مورد استفاده فروشندگان کالا قرار می گرفته است. استفاده از این عبارت به این معنی است که برای مدت محدود، کلیه اجناس با قیمت به مراتب پایین تر از حالت عادی به فروش می رسد. بنابراین بهترین فرصت برای انجام خرید، همین بازه زمانی است. هر فروشگاهی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت اینترنتی، معمولا در مدت یک سال چندین بار با ارائه حراج، سعی در افزایش فروش و همچنین افزایش رضایت کاربران خود دارند.

معرفی انواع حراج فروشگاه های آنلاین

حراج ممکن است توسط فروشگاه ها در اشکال مختلفی انجام بشود. به عنوان مثال حراج پایان فصل که بیشتر در حوزه مد و پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد، در پایان و تغییر فصل ارائه می شود تا کاربران بتوانند کالایی که تقاضای کمتری دارند را، با قیمت مناسب تر خریداری کنند. همین موضوع در خصوص حراج آخر سال (برای خرید محصولات لازم سال نو)، حراج آغاز سال تحصیلی و... نیز صادق است. البته در رویدادهای خاص نیز ممکن است حراج برگزار شود. مانند حراج روز پدر یا روز مادر، حراج شب یلدا و...

لیست حراج بهترین فروشگاه ها

همانطور که اشاره شد، فروشگاه های مختلفی در بازه های زمانی مختلف اقدام به ارائه حراج می کنند. از بین این فروشگاه ها، برخی به دلیل رضایت بالاتر کاربران، بیشتر مورد توجه هستند که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته ایم:

حراج دیجی کالا

دیجی کالا را می توان یکی از نام آشنا ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران دانست. به همین دلیل است که حراج دیجی کالا نیز طرفداران زیادی دارد. کیفیت خدمات قابل ارائه از یک طرف و گستردگی کالاهای قابل خریداری از طرف دیگر، موجب شده تا کاربران اکثر خریدهای خود را در دوران حراج و تخفیف این فروشگاه خریداری کنند.

حراج تکنولایف

تکنولایف که در ابتدا فعالیت خودش را با فروش کالای دیجیتال آغاز کرد، هم اکنون گروه محصولات بیشتری را نیز به سبد خرید خود اضافه کرده است. این فروشگاه نیز با ارائه حراج تکنولایف سعی دارد شرایط ویژه ای را برای خرید کاربران خود ایجاد کند. البته کد تخفیف تکنولایف نیز در بین کاربران طرفداران بسیاری دارد.

حراج اکالا

اکالا که بیشتر کاربران آن را با خرید کالای سوپرمارکتی می شناسند نیز انواع مختلفی از طرح و جشنواره های تخفیف را به کاربران خود ارائه می کند. همین امر سبب شده تا کاربران بیشتری خریدهای خود را در کنار استفاده از کد تخفیف اکالا، در قالب حراج اکالا نیز انجام بدهند. ضمن اینکه اخیرا نیز هزینه ارسال اکالا رایگان شده و این موضوع برای خرید اینترنتی بسیار خوشحال کننده است.

حراج اسنپ اکسپرس

اسنپ اکسپرس به عنوان یکی از جدیدترین اعضای گروه اسنپ مدتی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. با استفاده از خدمات این فروشگاه می توانید از تمام فروشگاه های اطراف کالای مورد نظر خود را دریافت کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید. همین امر سبب شده تا استفاده از حراج اسنپ اکسپرس بتواند گزینه منطقی برای خرید کالاهای سوپرمارکتی باشد. البته در بین کاربران استفاده از کد تخفیف اسنپ اکسپرس ساده تر است.

حراج خانومی

خانومی به عنوان یکی از فروشگاه های فعال در حوزه آرایشی و بهداشتی، توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. این فروشگاه با ارائه طرح های مختلف و از جمله حراج خانومی، روزانه کاربران بیشتری را جذب می کند. از آنجایی که اطمینان از اصالت کالاهای حوزه آرایشی و بهداشتی بسیار ضروری است، خانومی سعی دارد این موضوع را به خوبی در نظر داشته باشد. همچنین امکان استفاده از کد تخفیف خانومی نیز در کنار حراج این فروشگاه امکان پذیر است.

آموزش دسترسی و استفاده از حراج فروشگاه های اینترنتی

هر فروشگاه اینترنتی در زمان برگزاری حراج و طرح تخفیفی، از طریق سایت و یا ارسال پیامک به کاربران خود اطلاع رسانی می کند. اما مراجعه به تعداد زیادی از فروشگاه ها و بررسی مداوم آنها می تواند کاری زمانبر باشد. به همین دلیل با مراجعه به سایت هایی که نسبت به معرفی انواع حراج و تخفیف اقدام می کنند، می توانید به صورت یکپارچه و جامع، از جدیدترین حراج فروشگاه های اینترنتی مطلع شوید. شرایط استفاده از هر حراج نیز در این سایت ها شرح داده شده است. بهترین سایت منتشر کننده تخفیف و حراج در بین کاربران نیز، وب سایت آفردیلی است.

آیا خرید و استفاده از حراج فروشگاه های اینترنتی منطقی است؟

به طور کلی پاسخ این سوال مثبت است. بسیاری از کالاها و محصولاتی که از طریق فروشگاه های اینترنتی به فروش می رسند، رنج قیمتی مشخصی دارند. به عنوان مثال قیمت خرید یک گوشی موبایل در بازار و فروشگاه های مختلف مشخص است. حال در صورتی که یک فروشگاه در قالب حراج گوشی موبایل، آن وسیله را با قیمت کمتری ارائه کند، بسیار به صرفه و منطقی است که خرید را سریع تر انجام بدهید. اگرچه خرید در حراج برخی محصولات که قیمت مصوب و مشخصی ندارند، ممکن است تشخیص صحت حراج در خصوص آن محصول را کمی دشوار کند.

استفاده از حراج تنها در فروشگاه ها امکان پذیر است؟

به طور کلی می توان اینطور اظهار داشت که از واژه حراج عموما برای خرید کالا از فروشگاه ها استفاده می شود. اما در برخی از خدمات و سرویس های پرتقاضا نیز، طرح و جشنواره هایی ارائه می شود. عمده این طرح ها نیز در قالب ارائه کد تخفیف برای خرید اشتراک جدید و یا تمدید اشتراک ارائه می شود. از این جمله می توان به کد تخفیف اسنپ، کد تخفیف فیلیمو، کد تخفیف نماوا، کد تخفیف اسنپ فود و... اشاره کرد.