از میان هفت قاره موجود در دنیا، اروپا، کوچکترین قاره از نظر مساحت و سومین قاره از لحاظ جمعیت است؛ با این حال تاثیر اروپا بر فرهنگ و تاریخ بشری غیرقابل انکار است.

تنوع فرهنگی، زبانی و تاریخی اروپا گسترده است و همین باعث جذب گردشگران بسیاری به این قاره برای تفریح و حتی مهاجرت شده است. ایجاد اتحادیه اروپا و منطقه شینگن تاثیر بسیاری بر همبستگی کشورهای اروپایی داشته است.

سفر به اروپا در هر فصلی از سال دلپذیر و پرطرفدار است. خرید تور خارجی به مقصد اروپا به خصوص در ایام نوروز متقاضیان زیادی دارد.

در این نوشته بهترین مقاصد اروپایی برای تطیلات را معرفی می‌کنیم.

فرانسه، زادگاه پاریس

اگر بگوییم فرانسه نام آشناترین و معروف ترین کشور اروپا است بیراه نگفته‌ایم!

فرانسه شناخته شده با نام رسمی جمهوری فرانسه از کشورهای پیشرو در زمینه صنعت و گردشگری در کل اروپا و جهان است.

تاریخ غنی و فرهنگ برجسته فرانسه، این کشور را به مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر دنیا تبدیل کرده است؛ همچنین عضویت فرانسه در منطقه شینگن بر اهمیت آن بسیار افزوده است. قابل ذکر است که ایرانیان برای سفر به این کشور باید ویزای شینگن دریافت کنند.

اقتصاد فرانسه از بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپا و جهان است؛ کشاورزی، صنعت و خدمات بیشترین تاثیر را بر رشد اقتصادی این کشور دارد.

همچنین صنایع دیگری مانند صنعت مد، غذا و توریست اقتصاد فرانسه را پویا و رو به رشد نگه داشته است.

پاریس پایتخت فرانسه، شهر نور است و عشق. نیازی به معرفی برج ایفل نیست؛ حتی اگر تاکنون تور فرانسه دریافت نکرده و به پاریس نرفته باشید قطعا نام این بنای مشهور را شنیده اید. برجی بلندبالا که با ایستادن بر فراز آن انگار بر تمام کشور تسلط دارید.

اما در قلب پاریس به یک بنای هرمی شکل و شیشه ای برخورد می کنید که چیزی جز موزه لوور نیست. مشهورترین تابلو نقاشی‌های دنیا را در این موزه مشاهده خواهید کرد، تابلوی مونالیزا، نقاشی تاج گذاری ناپلئون و مجسمه گاوبالدار تنها تعدادی از آثار موجود در لوور هستند.

از مناظر طبیعی فرانسه که بگوییم بسیار خیره کننده و چشمگیر است. مناطق روستایی و سرسبز که بخش عمده کشاورزی در آن‌ها انجام می شود، سواحل مدیترانه ای، بخشی از کوه های آلپ و آب و هوای مطلوب شهری، فرانسه را به مقصدی مطلوب برای سفر و گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است.

اسپانیا، کشور ماتادورها

اسپانیا کشوری واقع در جنوب غربی اروپا و منطقه شنگن و عضو اتحادیه اروپا به پایتختی شهر مادرید، کشوری تاریخی با فرهنگ غنی و جاذبه های توریستی فراوان یکی دیگر از کشورهایی است که در لیست بهترین مقاصد اروپایی قرار دارد.

مردم اسپانیا مردمانی شاد و مهمان نوازند. فستیوال‌های اسپانیا که اغلب با ساز و آواز همراه است شهرت جهانی دارد و افراد بسیاری با دریافت تور اسپانیا برای شرکت در این رویدادها به این کشور سفر می‌کنند.

مراکز تاریخی و فرهنگی در این کشور فراوان است، بی شک نام میدان پلازا را بارها شنیده اید.

از قلعه‌های باستانی و کلیساهای گوتیک گرفته تا شهرهای تاریخی و موزه های معروف و مطرح در سطح جهانی، اسپانیا کشوری است که هر فرد تاریخ دوستی باید آن را تجربه کند.

مجموعه کاخ های الحمرا در گرانادا، شهر سگوویا با آنهمه عظمت و بناهای تاریخی، سویا پایتخت فرهنگی و هنری، بارسلون شهری بندری و توریستی همه‌گی اسپانیا را به کشوری دیدنی و توریستی تبدیل کرده است.

برای سفر به اسپانیا نیاز به دریافت وقت سفارت اسپانیا که همان VFS است دارید تا پس از طی شدن مراحل درخواست شده ویزای اسپانیا دریافت کنید.

ایتالیا، کشوری چکمه شکل

یکی دیگر از بهترین مقاصد اروپایی و مهم کشور ایتالیا است. در هر فصلی که به این کشور سفر کنید شهرهای آن را دیدنی و پر از جنب و جوش می‌بینید.

بدون شک ایتالیا، با تاریخ کهن و قدمت ‌دارش، فرهنگی غنی و جاذبه های توریستی منحصر به فرد یکی دیگر از مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان است.

این کشور با آثار باستانی، هنر رنسانس، غذاهای لذیذ و مشهور و مناظر طبیعی خیره‌کننده، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است. برای سفر به ایتالیا کافیست برای دریافت ویزای شینگن به موقع اقدام کنید. در صورتی که تور ایتالیا را دریافت کنید بلیط هواپیما و رزرو هتل را یکجا و همراه با تور خواهید داشت.

تاریخ و تمدن ایتالیا به دوران روم باستان برمی‌گردد. در آن زمان، روم بزرگترین و قدرتمندترین تمدن جهان بود. امروزه بقایای این تمدن باستانی، از جمله کولوسئوم، پانتئون و فروم رومانوم، همچنان در شهر رم قابل مشاهده است.

علاوه بر تاریخ، فرهنگ ایتالیا نیز به شدت تحت تأثیر هنر و معماری است. دوران رنسانس که در قرون 14 تا 17 میلادی در این کشور شکل گرفت باعث شد هنرمندان بزرگی مانند لئوناردو داوینچی، مایکل‌آنجلو و رافائل به شهرت جهانی دست یابند.

غذاهای ایتالیایی جزء جدایی‌ناپذیر از فرهنگ این کشور هستند. غذاهای ساده اما خوشمزه مانند پاستا، پیتزا و جلاتو شهرت جهانی دارند و کشورهای زیادی با استفاده از سبک غذاهای ایتالیایی به رستوران های خود رونق بخشیده اند.

نمی توان طبیعت ایتالیا را نادیده گرفت؛ طبیعت این کشور به اندازه فرهنگ و تاریخ آن دیدنی و تاثیرگذار است. سواحل زیبای ساردینیا و بخش هایی از کوه های آلپ تنها بخش کوچکی از طبیعت زیبای ایتالیا است.

آلمان، غول صنعت در اروپا

یکی از کشورهای پیشرو در اروپا و جهان کشور آلمان است. سیستم اقتصادی قدرتمند و پیشرفته آلمان آن را به یکی از بزرگترین اقتصادهای قدرتمند جهان تبدیل کرده است.

تاریخ طولانی و پرفراز و نشیب آلمان، تحولات فرهنگی و جنگ و ماجرای دیوار برلین این کشور و مردمانش را ملتی مقاوم و تاریخ آن را پر فرازونشیب کرده است.

آلمان خانه‌ی هنر، موسیقی، ادبیات و فلسفه است. آلمان همچنین به خاطر جشن‌های سنتی خود معروف است؛ از جمله اکتبرفست، که یکی از بزرگ‌ترین جشن های سنتی این کشور است.

آلمان هم در منطقه شینگن واقع شده و ایرانیان بسیاری به این کشور سفر می کنند. خرید بلیط هواپیما این مسیر بسیار پرتقاضا و در طول سال پرتردد است.

آلمان را می توان اقتصادی ترین کشور اروپایی دانست. صنعت نقش مهمی در اقتصاد و درآمد آلمان دارد. ایرانیان برای دریافت ویزای آلمان باید از طریق ویزامتریک اقدام کنند که به عنوان واسطی میان سفارت آلمان و متقاضیان ایرانیِ سفر به این کشور عمل می کند.

برلین پایتخت آلمان است، جاذبه‌های تاریخی این شهر مانند دیوار برلین، موزه‌ها و گالری های متعدد، همواره یکی از پربازدیدترین شهرهای آلمان است.

این شهر تلفیقی از هنر مدرن و تاریخ است که باعث شده تا برلین به عنوان یک مرکز فرهنگی در سطح جهان و اروپا شناخته شود.

مونیخ از دیگر شهرهای آلمان است که نمایشگاه های سالانه زیادی در آن برگزار می شود؛ به همین جهت دریافت تور نمایشگاهی مشتاقان بسیاری دارد.

فرانکفورت را به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی که نقش محوری در اقتصاد آلمان دارد نباید از قلم انداخت. این شهر تلفیقی از معماری مدرن و ساختمان‌های تاریخیست که نشان‌ از رشد و تحول آلمان دارد.

سوئیس سرزمین شکلات‌های ناب

سوئیس واقع در قلب اروپا تاریخی غنی و فرهنگی متنوع دارد.

مناظر طبیعی بکر، دامنه کوه‌های آلپ و دریاچه‌های زلال همه‌گی سوئیس را به مقصدی رویایی تبدیل کرده است.

اقتصاد در این کشور ثبات مشخصی دارد و صنایعی مانند ساعت سازی، لبنیات و شکلات سازی نه تنها در کل اروپا بلکه در جهان مطرح است.

از زیبایی‌های بهشتی این کشور هر چه بگوییم باز هم کم است.

از کوه های سربه فلک کشیده آلپ گرفته تا مناظر طبیعی، بکر و بی مانند سوئیس، همه گی این کشور را به مکانی بی نظیر برای

سفر و گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است.

لوسرن، برن، زوریخ و ژنو از شهرهای شناخته شده و توریستی این کشور هستند و اغلب تورهای سوئیس به مقصد این شهرها برگزار می شود.

شهر باستانی بِرن، پایتخت سوئیس، با معماری قرون وسطای خود فضایی منحصر به فرد و دیدنی دارد.

موزه هنر بازل، با مجموعه ای از آثار هنرمندان بزرگ جهان مانند پابلو پیکاسو و وینسنت ون گوگ، بزرگترین مجموعه هنری در سوئیس است.

یکی از ویژگی های شاخص سوئیس دریاچه های بی مانند آن است که باعث خلق مناظری دیدنی و بی نظیر در شهرها می شود.

سفر به اروپا همیشه جذاب و به یادماندنی است. علاقه مندان سفر به این قاره همیشه به فکر بهترین مقاصد اروپایی هستند. پیش از سفر و دریافت ویزا از آژانس هواپیمایی بهتر است با آشنایی از شرایط کشور مقصد انتخابی درست داشته باشید.