خرید هر دو نوع واحد صندوق‌های اهرمی مزایایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دریافت سود مضاعف: وقتی واحدهای پر ریسک صندوق‌های اهرمی را خریداری می‌کنید، می‌توانید سود مضاعف بگیرید. البته ممکن است عکس این قضیه هم اتفاق بیفتد. بهتر است برای خرید واحدهای پر ریسک دانش بازار سرمایه را داشته باشید.
  • انجام معاملات آسان: خرید صندوق‌های اهرمی از هر نوع به‌صورت کاملا آنلاین امکان‌پذیر است و خیلی راحت می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • دریافت سود: وقتی واحدهای کم ریسک صندوق‌های اهرمی را می‌خرید به شما سود می‌دهند. این سود ممکن است کم باشد، اما اصل سرمایه شما را حفظ می‌کند.
  • مدیریت سرمایه: صندوق‌های اهرمی توسط متخصصان بازار بورس چیدمان می‌شوند و همین موضوع نشان از مدیریت حرفه‌ای سرمایه‌ای دارد که برای خرید این صندوق‌ها صرف می‌کنید.

چگونه صندوق اهرمی بخریم؟

برای خرید صندوق اهرمی باید در ابتدا نوع واحدهای آن را مشخص کنید. نحوه خرید واحدهای کم ریسک صندوق‌های اهرمی با واحدهای پر ریسک متفاوت است. در ادامه روش خرید هرکدام از این صندوق‌های اهرمی را برای شما آورده‌ایم:

نحوه خرید واحدهای کم ریسک صندوق‌های اهرمی

برای خرید واحدهای کم ریسک صندوق‌های اهرمی که به‌صورت صدور و ابطالی هستند، باید به وب‌سایت صندوق مراجعه کنید. مثلا برای خرید صندوق اهرمی گروه مالی کاریزما باید به وب ‌سایت کاریزما بروید و ثبت‌نام خود را انجام دهید.

بعد از آن می‌توانید برای خرید صندوق اهرمی اقدام کنید و وجه آن را نیز در همان لحظه با کارت بانکی بپردازید.

بهترین صندوق اهرمی

نحوه خرید واحدهای پر ریسک صندوق‌های اهرمی

خرید واحدهای پر ریسک صندوق‌های اهرمی با روش قبلی متفاوت است. برای خرید واحدهای پر ریسک باید به کارگزاری خودتان مراجعه کنید. به این منظور هم باید کد بورسی داشته باشید. در ادامه مراحل دریافت کد بورسی را برای شما توضیح می‌دهیم:

  1. در مرحله اول باید در سامانه جمع آوری اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام کنید و کد پیگیری ۱۰ رقمی بگیرید.
  2. بعد از دریافت کد پیگیری، باید با در دست داشتن مدارک شناسایی، کد پیگیری و سیم کارت به نام خودتان به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.
  3. در دفتر پیشخوان شما را احراز هویت می‌کنند و به شما کد بورسی تعلق می‌گیرد. همچنین امکان انجام احراز هویت به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.
  4. در مرحله بعد باید یک کارگزاری معتبر پیدا کنید و در آن عضو شوید. بعد از عضویت در کارگزاری به شما نام کاربری و رمز عبور می‌دهند.
  5. در این مرحله باید وارد پلتفرم معاملاتی کارگزاری شوید و حساب خود را شارژ کنید.
  6. در ادامه نماد صندوق اهرمی موردنظر را جست‌وجو کرده و تعداد مورد نظرتان را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که برای خرید واحدهای عادی صندوق اهرم نیز نیاز به کد بورسی خواهید داشت.

بهترین صندوق‌های اهرمی کدام‌اند؟

صندوق‌های اهرمی در بازار بورس همگی مجوز دارند و از نظر امنیت هیچ مشکلی ندارند، اما برای خرید آن‌ها باید بهترین صندوق‌های اهرمی را بشناسید. در ادامه تعدادی از این صندوق‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

نام صندوق

نماد

بازدهی شش ماهه

صندوق اهرمی توان مفید

توان

۵۷/۸ درصد

صندوق سهامی اهرمی کاریزما

اهرم

۵/۹ درصد

صندوق سهامی اهرمی جهش فارابی

جهش

۰۴/۹ درصد

صندوق اهرمی شتاب آگاه

شتاب

۳۵/۵ درصد

این صندوق‌ها بهترین صندوق‌های اهرمی بازار بورس ایران هستند، اما این موضوع به این معنی نیست که شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را خریداری کنید. برای خرید این صندوق‌ها باید آموزش‌های لازم را دریافت کنید و سپس با انجام تجزیه و تحلیل و بررسی‌های لازم برای خرید آن‌ها تصمیم بگیرید.