همه شما دوست‌داران انیمیشن می‌دانید که انیمیشن‌هایی که در سال 2023 اکران شده‌اند یا قرار است بزودی اکران شوند موفق به کسب جوایز‌های بسیاری شده‌اند.همچنین این انیمیشن‌ها توسط منتقدان و دنبال کنندگان انیمیشن نیز نظرات بسیار مثبتی دریافت کرده‌اند. به همین دلیل مردم در سراسر دنیا به دیدن این انیمیشن‌های جذاب و دیدنی جذب می‌شوند و روز به روز دنبال‌کنندگان و دوست‌داران انیمیشن افزایش می‌یابد. امروز ما آمده‌ایم که بهترین انیمیشن های پرمخاطب دنیا را که در سال 2023 اکران شده‌اند یا قرار است اکران شوند را معرفی کنیم.

انیمیشن‌هایی مانند المنتال، مومیایی، برادران سوپر ماریو، رزیدنت اویل، مرد عنکبوتی و... را می‌توان به بهترین و پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های روز دنیا شناخت و البته نباید این انیمیشن‌ها را از دست داد. در این انیمیشن‌ها شاهد ژانرها و موضوعات مختلف و متنوعی هستیم که بیننده را هنگام تماشای آن به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی این انیمیشن‌های جذاب و دیدنی می‌پردازیم.

 Elemental

در این انیمیشن جذاب و دیدنی شاهد عنصر های آب، آتش، هوا و خاک هستیم که همگی در شهری به‌نام المنت زندگی می‌کنند. این انیمیشن زنی دو عنصر آب (وید: شخصیتی شوخ و اجتماعی) و آتش (امبر: شخصیتی عصبی و درونگرا) را به تصویر می‌کشد. آنها به‌طور ناگهانی با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. آنها باید برای نجات منطقه آتش‌ها همکاری کنند به همین دلیل وارد ماجراجویی‌هایی هیجان انگیز می‌شوند. آنها در این ماجراجویی‌ها متوجه می‌شوند که به یکدیگر علاقمند شده‌اند. اما آیا عنصر آب و آتش در کنار هم دوام می‌آورند؟!

این انیمیشن دیدنی با عنوان المنتال (Elemental) محصول کشور آمریکا، در ژانر ماجراجویی، کمدی، خانوادگی، فانتزی، درام و علمی تخیلی است. این انیمیشن در تاریخ16 ژوئن 2023 در آمریکا به کارگردانی پیتر سوهن منتشر شد. مامودو آتی و لیا لوئیس از هنرمندانی هستند که صداپیشگی نقش های اصلی این انیمیشن را انجام داده‌اند. این انیمیشن 109 دقیقه‌ای با فقط 200 میلیون دلار توانست فروشی باورنکردنی حدود 493,3 میلیون دلار را به‌دست آورد. همچنین این انیمیشن زیبا نظرات عموما مثبتی را توانست توسط منتقدان دریافت کند. ژانر این انیمیشن نیز کمدی، درام و عاشقانه است.

 Mummies

انیمیشن مومیایی (Mummies): یک انیمیشن کمدی، خانوادگی و ماجراجویی می‌باشد که به کارگردانی خوان ژسوس گارسیا گالوشا در تاریخ 5 ژانویه 2023‌ در استرالیا اکران شد و در تاریخ 24 فوریه 2023 در اسپانیا منتشر شده‌است. در این انیمیشن شاهد سه مومیایی هستیم که به لندن آمده‌اند تا حلقه‌ای که از گذشته خیلی دور است پیدا کنند. این حلقه برای یک خانواده اشرافی بوده‌است که به دست یک باستان‌شناس ظالمی به نام (لرد کارنابی) روبوده شده‌است. حال این سه مومیایی وارد یک ماجراجویی خطرناک و هیجان‌انگیز می‌شوند. اما آنها به سختی و با چالش‌هایی که در انتظار آنهاست در لندن جدید باید زندگی کنند و خود را با آن سازگار کنند اما...

این انیمیشن 88 دقیقه‌ای محصول کشور اسپانیا بوده که به نویسندگی جوردی گاسول و خاویرلوپز باریرا نوشته شده‌است. همچنین این انیمیشن پرطرفدار توانست فروشی حدود 52,8 میلیون را با فقط بودجه‌ای حدود 12 میلیون کسب کند.

 The Super Mario Bros Movie

این انیمیشن که برگرفته از یک بازی ویدئویی معروف می‌باشد، به کارگردانی آرون هورواث و مایکل جلنیک بوده‌است که در تاریخ 5 آوریل 2023 در کشور آمریکا منتشر شده‌است. این انیمیشن با عنوان برادران سوپرماریو (The Super Mario Bros) توانست به پرفروش‌ترین انیمیشن سال 2023 دست یابد. شاید برایتان سوال شده باشد که فروش این انیمشن به چه عددی رسیده است؟ این انیمیشن فروشی باور نکردنی حدود 1,359 میلیارد را کسب کرده‌است. این انیمیشن 92 دقیقه‌ای با بودجه‌ای حدود 100 میلیون دلار تولید شده‌است.

این انیمیشن در ژانر فانتزی نظرات بسیار مثبتی را توانست به خود اخصاص دهد. در این انیمیشن شاهد دو برادر به نام‌های ماریو و لوئیجی هستیم که در شهر بروکلین زندگی‌می‌کنند. آنها مشغول به کار لوله‌کشی هستند اما پر آنها با این کار مخالفت می‌کند. شبی که ازترکیدن لوله های شهر باخبر می‌شوند، فرصی برای ثابت کردن خودشان به بقیه آدم‌ها است. اما برای تعمیر این لوله ها به مشکلات بزرگی برمی‌خورند که آنها را به سرزمین جادویی می‌برد و این دو برادر را از هم جدا می‌کند. حال ماریو باید برادرش لوئیجی را پیدا کند اما لوئجی از شانس بدش به سرزمین ترسناکی راه پیدا می‌کند که جانش درخطر است و در مقابل ماریو در سرزمینی آرام و فانتزی می‌رود اما او...

 Resident Evil Death Island

داستان این انیمیشن در زندان آلکاتراز روایت می‌شود. در این انیمیشن دو نفر به نام‌های (لئون کندی) و (کریس ردفیلد) نقش های اصلی را ایفا می‌کنند. آدم‌رباهایی دکتری به نام تیلور را که مسئول اطلاعات طبقه‌بندی‌ها بوده‌است را میدزدند، حال لئون در حال پیدا کردن آدم‌رباهایی است که دکتر تیلور را روبوده‌اند. این اتفاق می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را به‌خطر اندازد. این انیمیشن برگرفته از یک بازی ویدئویی با عنوان Resident Evil games می‌باشد که محصول کشور ژاپن است.

این انیمیشن که در ژانر ترسناک، اکشن و ماجراجویی به کارگردانی ایچیرو هاسومی بوده، توانسته است که نظرات بسیار مثبتی از سمت دنبال‌کننده ها و طرفداران خود دریافت کند. این انیمیشن با رده سنی 16+ در تاریخ 7 ژوئیه 2023 با عنوان رزیدنت اویل: جزیره مرگ (Resident Evil: Death Island) اکران شده‌است.

 SpiderMan Across the SpiderVerse

انیمیشن مرد عنکبوتی: آن سوی دنیای عنکبوتی با به عبارتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse) محصول کشور ایالات‌متحده آمریکا در ژانر ابرقهرمانی، اکشن، کمدی، خانوادگی، فانتزی، علمی تخیلی و ماجراجویی می‌باشد. خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون کارگردانان مشترک این انیمیشن هستند. این انیمیشن نیز با فروشی باورنکردنی حدود 687 میلیون دلار به دهمین انیمیشن پرفروش جهان دز سال 2023 توانست دست یابد. همچنین توانست امتیاز بسیار خوبه 9/8 از 10 را کسب کند.

در این انیمیشن جذاب و دیدنی خواهید دید که مرد عنکبوتی برای مقابله با مردی شرور و ظالم به همراه زن عنکبوتی و تعدادی از مردهای عنکبوتی تیم قدرتمندی را تشکل می‌دهد. او باید دنیا را از دست این مرد شرور نجات دهد به همین دلیل آنها باید در تمامی دنیا پخش شوند. این انیمیشن نخستین بار قرار بود در آوریل 2022 به نمایش درآید اما به دلیل شیوع کرونا در 7 اکتبر 2022 اکران شد. همچنین قرار است قسمت دوم این انیمیشن نیز در سال 2023 منتشر شود.