یکی از مهمترین اجزای سیستم تعلیق خودرو، کمک فنر است. این قطعه در اندازه و شکل های متنوعی، برای انواع خودرو تولید شده و در نزدیکی هر چرخ، تعبیه می شود. یک سمت کمک فنر به شاسی خودرو و یک سمت آن، به اجزای متحرک سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل می شود. عملکرد کمک فنر به این صورت است که ضربات وارد شده به خودرو هنگام عبور از ناهمواری ها را، به کمترین میزان می رساند. در این مواقع، حرکت فنر باعث تغییر طول کمک فنر شده و به این ترتیب، نوسانات وارد شده به فنر کاهش پیدا می کند.

هنگامی که خودرو از روی دست انداز عبور می کند، ضربه شدیدی به خودرو وارد می شود؛ اگر کمک فنر در لحظه و به درستی عمل نکند، تمام ضربه توسط بدنه جذب شده و به خودرو آسیب شدیدی وارد می شود. بنابراین استفاده از کمک فنر با کیفیت و مقاوم، امری ضروری برای سالم نگهداشتن خودرو است. به طور کلی کمک فنرها در 6 مدل مختلف تولید می شوند: کمک فنر روغنی، تلسکوپی، بادی-گازی، هیدرو استاتیکی، اهرمی و قابل تنظیم.

درباره کمک فنر عقب ال نود چه میدانید؟

 

بهترین مارک کمک فنر عقب ال نود چیست؟

در حال حاضر برندهای متعددی در زمینه تولید کمک فنر ال نود فعالیت می کنند اما کیفیت و مقاومت محصولات آنها، با هم یکسان نیست. اگر قصد خرید کمک فنر عقب ال نود را دارید، می توانید محصول برندهای زیر را انتخاب کنید. این برندها، کمک فنر ال نود را از بهترین مواد اولیه و بر اساس استانداردهای جهانی تولید می کنند. به همین دلیل محصول این برندها، از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. بهترین مارک کمک فنر عقب ال نود شامل موارد زیر است: عظام، کی دی اس، گابریل، مونرو و ... .

کمک فنر عقب ال نود چه وظیفه ای دارد؟

 

علائم خرابی کمک فنر ال نود چیست؟

از آنجایی که کمک فنر ال نود به طور مداوم تحت تاثیر ضربات وارد شده بر خودرو قرار گرفته، مانند لنت ترمز l90 از طول عمر مشخصی برخوردار است. با توجه به اینکه عملکرد به موقع و صحیح کمک فنر نقش مهمی در سلامت خودرو دارد، باید با نشانه های خرابی آن آشنا باشید. همچنین خرابی کمک فنر باعث عملکرد نادرست اجزای وابسته به آن و در نتیجه تخریب آنها خواهد شد. به همین دلیل با آگاهی از نشانه های خرابی کمک فنر عقب ال نود یا کمک فنر جلو آن، می توانید به موقع نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا دیگر اجزای خودرو دچار آسیب نشوند.

علائم خرابی کمک فنر ال نود:

  • نشتی روغن از کمک فنر به مقدار قابل توجه؛ گاهی اوقات میزان نشتی به اندازه ای زیاد است که روغن از کمک فنر چکه می کند.
  • پیچیدن زیاد و غیر استاندارد خودرو در پیچ ها به اندازه ای که کنترل خودرو برای راننده کار مشکلی باشد.
  • کله کردن یا پرش ناگهانی و شدید خودرو در ترمزگیری های ناگهانی.
  • بیش از اندازه نوسان داشتن یا بالا و پایین رفتن خودرو هنگام عبور از پستی و بلندی ها.
  • ایجاد صداهای غیر معمول از سیستم تعلیق در زمان افزایش سرعت، ترمز گرفتن و گذر از پستی و بلندی های جاده.
  • نوسان و تکان خوردن بی دلیل و غیرمعمول لاستیک ها که به اصطلاح، رقصیدن چرخ نام دارد.
  • لرزیدن بی دلیل چرخ های جلو در زمان رانندگی با سرعت کم و حرکت آرام خودرو.
  • ساییده شدن زودتر از موعد لاستیک ها به حدی که شکل جویده شدن داشته باشند.
  • یک دست کشیدن خودرو موقع رانندگی در مسیرهای مستقیم و بدون پیچ.

لازم است بدانید بعضی از این موارد در اثر عملکرد نادرست دیگر اجزای سیستم تعلیق به وجود می آیند؛ به همین دلیل هنگام مواجه با این نشانه ها، باید خودرو را به تعمیرکار ارجاع دهید تا علت دقیق این مشکلات بررسی شوند.

علائم خرابی کمک فنر عقب ال نود چیست؟

 

چگونه طول عمر کمک فنر عقب ال نود را افزایش دهیم؟

با توجه به اینکه هزینه تعمیر یا تعویض کمک فنر ال نود بسیار زیاد است، اکثر افراد به دنبال راهی برای افزایش طول عمر این قطعه هستند. شما با رعایت موارد زیر، می توانید زمان بیشتری از کمک فنر عقب ال نود یا کمک جلو آن، استفاده کنید.

  • باد چرخ های ال نود را به طور مداوم، بررسی و تنظیم کنید. اگر میزان تماس لاستیک ها با جاده استاندارد نباشد، فشار و نوسانات بیشتری به کمک فنر وارد شده و موجب تخریب زودهنگام آن خواهد شد.
  • از ترمز گیری های شدید و ناگهانی پرهیز کنید؛ این نوع ترمز گیری به اجزای مختلف خودرو مانند لنت ترمز عقب ال نود یا کمک فنر عقب آن، فشار زیادی وارد کرده و باعث ساییده شدن آنها می شود.
  • قطعات سیستم تعلیق مانند کمک فنر عقب ال نود را به موقع روغن کاری کنید؛ این کار باعث عملکرد صحیح کمک فنر شده و از وارد شدن فشارهای بیشتر به آن پیشگیری می کند.
  • وزن خودرو را کنترل کرده و از حمل بارهای اضافی با ال نود، اجتناب کنید. کمک فنر ال نود با تحمل وزنی بیشتر از توان خود، به سرعت آسیب دیده و فرسوده خواهد شد.
  • لاستیک های ساییده شده را به موقع تعویض کنید؛ رانندگی با لاستیک فرسوده، هنگام عبور از پستی و بلندی های جاده فشار بیشتری به کمک فنر عقب ال نود وارد می کند.
  • رانندگی در مسیرهای ناهموار باعث می شود فشار بیشتری به کمک فنر ال نود وارد شود؛ بنابراین در صورت توان، از رانندگی در جاده هایی که پستی و بلندی زیادی دارند خودداری کنید. اگر عبور از این جاده ها برای شما اجتناب ناپذیر است، کمک فنرها را در دورهای مشخص توسط تعمیرکار سرویس کنید.

نکاتی که برای خرید کمک فنر ال نود باید بدانید

برای خرید کمک فنر ال نود، فروشگاهی را انتخاب کنید که محصولات شرکت های معتبر و مختلف را به فروش برساند. در این صورت با مراجعه به یک فروشگاه، می توانید کمک فنر متناسب با خودروی خود را تهیه کنید.

  • برای خرید کمک فنر عقب ال نود یا کمک جلو این خودرو، با نشانه های ظاهری هر یک از آنها آشنا باشید. خصوصیاتی مانند نوع بسته بندی، هولوگرام تولید کننده، کد کالا، کد فنی و ... در محصولات تقلبی و اصلی یکسان نیستند.
  • قبل از خرید کمک فنر، قیمت آن را در فروشگاه های متنوع بررسی کنید تا محصول را گران نخرید.
  • هنگام انتخاب کمک فنر، به بدنه آن دقت کنید؛ هیچگونه ترک خوردگی یا ساییدگی روی بدنه آن نباید وجود داشته باشد. همچنین در محل اجزای متحرک آن نباید نشانه ای از روغن مشاهده شود.
  • هنگام خرید کمک فنر، میزان تحمل فشار آن را آزمایش کنید. برای این کار باید یک سمت کمک فنر را روی زمین قرار دهید و از سمت دیگر به آن فشار وارد کنید. هرچه کمک فنر کمتر جمع شود و آرام تر به جای خود بازگردد، جنس بهتری دارد.

نکاتی که برای خرید کمک فنر عقب ال نود باید بدانید

 

  • در صورتی که کمک فنر عقب ال نود در یک سمت نیاز به تعویض داشت، کمک فنر سمت دیگر را نیز تعویض کنید؛ زیرا کمک فنر کارکرده عملکرد ضعیفی نسبت به کمک نو داشته و باعث تخریب زود هنگام قطعه جدید خواهد شد.
  • از خرید کمک فنر ارزان جدا خودداری کنید. کمک فنرهای ارزان از مواد اولیه استانداردی تولید نمی شوند؛ به همین دلیل مقاومت و عملکرد استانداردی نداشته یا از طول عمر کوتاهی برخوردارند. بنابراین با خرید کمک فنر ارزان، مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر برای تعویض مجدد یا تعمیر دیگر قطعات خواهید بود.
  • ترجیحا کمک فنر عقب ال نود را از برندی تهیه کنید که محصولات آن علاوه بر کیفیت بالا، به راحتی قابل تهیه باشند؛ زیرا در صورت نیاز به تعویض کمک های محور عقب، نباید از دو مارک مختلف استفاده کنید. برای مثال اکثر محصولات ایساکو از جمله کمک فنر ال نود یا لنت ترمز ایساکو، از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار بوده و در دسترس هستند.

چگونه طول عمر کمک فنر عقب ال نود را افزایش دهیم؟

 

خرید لوازم یدکی خودرو از یدک پارت

در بین شرکت های متعددی که فروشنده لوازم یدکی خودرو هستند، یدک پارت به عنوان معتبرترین و کامل ترین فروشگاه شناخته می شود. این شرکت انواع لوازم یدکی، جانبی و مصرفی خودروهای مختلف را از برندهای معتبر موجود دارد. همچنین تمامی محصولات این شرکت، دارای ضمانت کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند. شرکت یدک پارت برای رفاه حال مشتریان، لوازم یدکی انواع خودرو مانند لنت ترمز گلد ال نود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می کند. در این شرکت خرید عمده هر محصول، با کیفیت اصلی و قیمت همکاری، برای مشتریان عمده امکان پذیر است.

در صورتی که قصد خرید کمک فنر عقب ال نود یا هر نوع لوازم یدکی دیگری را دارید، کافی است به سایت یدک پارت مراجعه کنید. محل کاربرد، قیمت، برند سازنده و دیگر ویژگی های هر محصول در قسمت مربوط به آن قابل مشاهده است. اگر برای انتخاب برند، اطلاع از قیمت عمده یا خرید محصول نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره موجود در سایت تماس برقرار کنید. کارشناسان فروش یدک پارت، به تمامی سوالات شما به طور تخصصی پاسخ خواهند داد.